Jak mierzyć efekty działań w social media za pomocą Google Analytics

Jak mierzyć efekty działań w social media za pomocą Google Analytics

Sieci społecznościowe stanowią obecnie ważne źródło ruchu dla większości serwisów. Jeszcze kilka lat temu większość użytkowników trafiała do nas tylko i wyłącznie z wyszukiwarki Google. Sporym wyzwaniem jest właściwy sposób mierzenia skąd dokładnie użytkownicy trafiają na Twój serwis lub blog i jak się na nim zachowują.  W poniższym poradniku przybliżę podstawowe aspekty pomiarów za pomocą Google Analytics. Opiszę w nim krok po kroku raporty jakie GA daje Tobie jako właścicielowi serwisu tak, abyś mógł podzielić ten ruch na składowe i przeanalizować, które kanały social media są dla ciebie opłacalne, a które nie. (więcej…)

Jak zaplanować działania w social media ?

Jak zaplanować działania w social media ?

Pod koniec 2012 roku dyskutowałem w grupie kilkunastu osób na temat obecności sklepów online w mediach społecznościowych i ich opłacalności dla właściciela sklepu. Z jednej strony osoby zajmujące się na co dzień SM przekonywały o zaletach, a z drugiej strony właściciele sklepów pytali o ROI (zwrot z inwestycji). Rozmowa była dość burzliwa jednak udało się wypracować pewien kompromis. Doszliśmy do wniosku, że nie każdy produkt odniesie sukces w SM oraz wbrew temu co twierdziły osoby związane zawodowo z SM – da się mierzyć ROI. (więcej…)