utworzone przez Jakub Sawa | sie 20, 2020 | Poradniki
Korzystam z Gmaila od kilkunastu lat i jedną z bardziej upierdliwych rzeczy jest brak możliwości oznaczenia wszystkich wiadomości jako przeczytane. Dla mnie, jako zwolennika Zero Inbox, to był cierń w stopie. Gdy w końcu znalazłem rozwiązanie – zapisuję je jako wpis na blogu, aby nie musiał go w przyszłości ponownie szukać oraz być może pomogę komuś w podobnym “problemie”. (więcej…)
utworzone przez Jakub Sawa | lis 29, 2016 | Aktualności
W dniu wczorajszym John Muller ogłosił na niemieckojęzycznym blogu Google dla Webmasterów, że wkrótce zostanie usunięty raport pn. Słowa kluczowe w treści z panelu Google Search Console. Poniżej tłumaczenie tekstu z j. niem. na ang.: (więcej…)
utworzone przez Jakub Sawa | mar 21, 2016 | Aktualności
15 marca Google z poinformowało, że wkrótce dokona zmiany user-agent dla Googlebota na smartphony.
Stary kod wygląda tak :
Mozilla/5.0 (iPhone; CPU iPhone OS 8_3 like Mac OS X) AppleWebKit/600.1.4 (KHTML, like Gecko) Version/8.0 Mobile/12F70 Safari/600.1.4 (compatible; Googlebot/2.1; +http://www.google.com/bot.html)
nowy, od 18 kwietnia ma wyglądać tak :
Mozilla/5.0 (Linux; Android 6.0.1; Nexus 5X Build/MMB29P) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/41.0.2272.96 Mobile Safari/537.36 (compatible; Googlebot/2.1; +http://www.google.com/bot.html)
Bot będzie przedstawiał się jako Nexus 5X (poprzednio iPhone) z Chrome jako przeglądarką.
Zmiana jest ważna zwłaszcza dla serwisów z wersją “m” czyli specjalną wersją dla userów mobilnych. Należy sprawdzić czy mechanizmy przekierowujące prawidłowo rozpoznają nową wersję Googlebota. Nowego bota można już testować w Google Search Console, Pobierz jako Google.
Oczywiście Google twierdzi, że zmiana nie będzie miała wpływu na 99% serwisów – uważam, że lepiej jednak sprawdzić samodzielnie niż polegać na marketingowych zapewnieniach. Ciekawe, że zmiana została opublikowana tuż przed informacją o mobilegeddonie.
utworzone przez Jakub Sawa | mar 16, 2016 | Aktualności
W dniu dzisiejszym na oficjalnym blogu Google ukazała się informacja o kontynuacji procesu rozpoczętego w kwietniu 2015 roku- czyli kolejny krok w kierunku mobilnego Internetu. Zgodnie z przyjętą przez Google filozofią, wyniki wyszukiwania na mobile mają być dostosowane do urządzenia, na którym je przeglądamy. (więcej…)
utworzone przez Jakub Sawa | sty 10, 2013 | Marketing na FB, Poradniki
Pod koniec 2012 roku dyskutowałem w grupie kilkunastu osób na temat obecności sklepów online w mediach społecznościowych i ich opłacalności dla właściciela sklepu. Z jednej strony osoby zajmujące się na co dzień SM przekonywały o zaletach, a z drugiej strony właściciele sklepów pytali o ROI (zwrot z inwestycji). Rozmowa była dość burzliwa jednak udało się wypracować pewien kompromis. Doszliśmy do wniosku, że nie każdy produkt odniesie sukces w SM oraz wbrew temu co twierdziły osoby związane zawodowo z SM – da się mierzyć ROI. (więcej…)
utworzone przez Jakub Sawa | sty 31, 2012 | Aktualności
Czyżby nastąpił koniec “współpracy” pomiędzy czołowymi porównywarkami cenowymi w Polsce a wyszukiwarką Google ?
Już w dniu wczorajszym na forum PiO zauważono, że “coś się dzieje” – topowe serwisy porównywania cen zniknęły z wyników wyszukiwania – dyskusja na PIO
Dziś rano Shpyo napisał o tym na swoim blogu “Google wzięło się za porównywarki cenowe?”
Również Krzysztof Bartnik napisał o całej sprawie na swoim blogu.
O co chodzi i co się dzieje ? (więcej…)