Cześć,

Dzisiaj przeczytasz o:

  • optymalizacja pod Google Lens
  • czy adres wpływa na pozycję w mapkach – test
  • treści generowane AI i EEAT
  • friendly urls – najlepsze praktyki
  • jak poprawnie zrobić FAQ
  • darmowe linki pod SEO
  • Bard i Google Lens
  • opóźnienie wdrożenia Barda

Najważniejsze informacje SEO (21 czerwca 2023)

  • Wyszukiwania graficzne cieszą się coraz większym zainteresowaniem użytkowników, o czym świadczą na przykład miliony użytkowników wykorzystujący Google Lens czy inne aplikacje oparte o zdjęcia. Warto więc wiedzieć, jak odpowiednio zoptymalizować grafiki swoich produktów, by móc znaleźć się w tych wyszukiwaniach. Nie wystarczy zadbać o odpowiedni tytuł czy opis alternatywny. Należy pamiętać również o odpowiednim rozmiarze, sposobie ładowanie i wielu innych elementach.
    https://www.linkedin.com/feed/…
  • Co ma wpływ na pozycje w mapkach Google? Jak się okazuje wiele czynników, dlatego użytkownicy wykonują mnóstwo testów, by znaleźć sprawdzone sposoby na optymalizację profili firmowych. Jednym z ostatnio przeprowadzonych badań jest usunięcie z wizytówki adresu siedziby firmy, co raczej nie powinno nikogo dziwić, przyczynia się do spadku pozycji. Aby jednak dowiedzieć się, jak dokładnie taki test przebiegał, zapoznajcie się z artykułem.
    https://www.sterlingsky.ca/hid…
  • Temat treści AI i ich użyteczności. Niejedna firma chwaliła się case study, jak to generowane treści przyczyniły się do wzrostu widoczności, co przełożyło się również na inne cele firmowe. Coraz częściej się mówi jednak o tym, że treści AI należy oznaczać jako generowane, co pozwoli robotom ocenić ich użyteczności, a zapewne również wziąć pod uwagę E-E-A-T. No właśnie, wypadałoby, jednak oficjalnie Kenichi Suzuki napisał na swoim Twitterze, że nigdzie nie jest to wyraźnie wymagane.
    https://www.searchenginejourna…
  • Przyjazne adresy URL są ważne podczas tworzenia struktury strony. Im wcześniej zadbamy o prostotę oraz przejrzystość, tym większe prawdopodobieństwo, że roboty zrozumieją ich znaczenie, co przełoży się również na intencje wyszukiwania. Ben Goodey w swojej prezentacji pokazał aż 17 dobrych praktyk adresów wraz z konkretnymi przykładami.
    https://www.linkedin.com/feed/…
  • Przygotowanie dobrego FAQ na swoją stronę to nie lada wyzwanie. Zazwyczaj zamiast realnych odpowiedzi na pytania użytkowników, znajduje się tam ściana tekstu, wypchana licznymi słowami kluczowymi. Czy to jednak przełoży się na realny ruch na stronie? Tylko jeśli pytania spełnią oczekiwania użytkowników, wzbudzą w nich zaufanie do marki, witryna może zyskać. O tym, co może nam dać dobrze przygotowane FAQ oraz jakie formaty są dostępne, możecie przeczytać w artykule.
    https://ricketyroo.com/blog/ho…
  • Obszerny artykuł o tym, jak można ZA DARMO pozyskiwać linki do swojej strony, wyłącznie przy pomocy dobrze przygotowanego contentu. Poruszono nie tylko temat tekstów PR, ale również wzajemne odwołania w portalach newsowych, w tym również tych schowanych za paywallem. Jak to wpływa na wartości linków? Jak dużo takich linków jest produkowanych w sieci?
    https://buzzsumo.com/blog/pr-c…
  • Funkcja obiektywu jest wbudowana w każde urządzenie mobilne z Androidem. Nie każdy jednak zdaje sobie sprawę, że przy jego pomocy można na przykład rozpoznać zmiany skórne, dokonać tłumaczenia treści czy nawet rozwiązać zadania domowe. Co ciekawe już niebawem Google Lens stanie się również częścią funkcjonalności Barda. W inteligentnym czacie będzie można wyszukać produkty za pomocą zdjęcia, a także pytać o nazwy przedmiotów.
    https://blog.google/products/g…
  • Premiera Barda opóźniona w krajach EU. Powód? Obawy przed problemami prawnymi, w związku z regulacjami dotyczącymi prywatności danych oraz bezpieczeństwa. Mimo planów ruszenia z inteligentnym chatem jeszcze w tym tygodniu, aktualnie wychodzi na to, że jeszcze trochę sobie poczekamy. Nowej daty dostępności bota nie podano.
    https://www.searchenginejourna…