Zaznacz stronę
10 wtyczek do Chrome, których używam najczęściej

10 wtyczek do Chrome, których używam najczęściej

W mojej codziennej pracy musze wykonywać dość dużo analiz i testów, dlatego zawsze staram się uprościć i/lub zautomatyzować cały proces. Dlatego od dłuższego czasu szukam i testuję masę różnego rodzaju wtyczek do Chrome. Część z nich opisałem i poleciłem w ramach akcji #sawatips na LinkedIn’ie. Poniżej zebrałem te, które już Wam polecałem. W planach mam również publikację dużego poradnika z kilkudziesięcioma wtyczkami, które zaspokoją większość potrzeb współczesnego marketingu online – stay tuned – najlepiej zapisz się na newsletter, aby nie przegapić :). (więcej…)

Jak oznaczyć wszystkie nieprzeczytane emaile w Gmailu jako przeczytane?

Jak oznaczyć wszystkie nieprzeczytane emaile w Gmailu jako przeczytane?

Korzystam z Gmaila od kilkunastu lat i jedną z bardziej upierdliwych rzeczy jest brak możliwości oznaczenia wszystkich wiadomości jako przeczytane. Dla mnie, jako zwolennika Zero Inbox, to był cierń w stopie. Gdy w końcu znalazłem rozwiązanie – zapisuję je jako wpis na blogu, aby nie musiał go w przyszłości ponownie szukać oraz być może pomogę komuś w podobnym „problemie”. (więcej…)

Słownik SEO – lista tematów związanych z SEO, które warto znać

Słownik SEO – lista tematów związanych z SEO, które warto znać

SEO (czyt. es-i-o) czyli Search Engine Optimization rozwija się codziennie, to już nie tylko pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google, ale coraz szersze pojęcie. Bardzo często specjaliści w rozmowach z Klientami używają bardzo technicznego języka, zwrotów, które są coraz mniej zrozumiałe dla większości marketerów online, a co dopiero dla przeciętnego Kowalskiego. (więcej…)

15 najpopularniejszych mitów SEO

15 najpopularniejszych mitów SEO

Przez wiele lat wokół SEO narosło wiele mitów, które pojawiają się co pewien czas w publikacjach w internecie. Wiele wyrosło z dziwnych teorii, nigdy nie popartych testami, niektóre zostały zbudowane na wypowiedziach nie do końca zgodnych z prawdą pracowników firmy Google. Poniżej rozprawię się z kilkunastoma z nich : (więcej…)

Jak mierzyć efekty działań w social media za pomocą Google Analytics

Jak mierzyć efekty działań w social media za pomocą Google Analytics

Sieci społecznościowe stanowią obecnie ważne źródło ruchu dla większości serwisów. Jeszcze kilka lat temu większość użytkowników trafiała do nas tylko i wyłącznie z wyszukiwarki Google. Sporym wyzwaniem jest właściwy sposób mierzenia skąd dokładnie użytkownicy trafiają na Twój serwis lub blog i jak się na nim zachowują.  W poniższym poradniku przybliżę podstawowe aspekty pomiarów za pomocą Google Analytics. Opiszę w nim krok po kroku raporty jakie GA daje Tobie jako właścicielowi serwisu tak, abyś mógł podzielić ten ruch na składowe i przeanalizować, które kanały social media są dla ciebie opłacalne, a które nie. (więcej…)

Jak zainstalować Google Analytics na blogu

Jak zainstalować Google Analytics na blogu

Blogowanie to zajmujące zajęcie. Można pisać na blogu i traktować to jako hobby lub można na tym zarabiać pieniądze. W pierwszym i drugim przypadku potrzebna jest wiedza o tym co się dzieje na blogu. Skąd trafiają na niego Internauci. Czy przychodzą i czytają twój blog od deski do deski czy szybko zamykają stronę. Które działania reklamowe przynoszą najlepsze, a które najgorsze efekty.

Z pomocą przychodzą systemy do analityki online. Jedną z najlepszych platform do analizy zachowań userów (i nie tylko zachowań) na blogu jest Google Analytics. W podstawowej wersji jest to darmowa usługa z limitem 500 tysięcy zdarzeń na miesiąc. Limit nie oznacza, że musisz za nią płacić – oznacza jednak próg powyżej którego następuje próbkowanie danych. (więcej…)

Jak tworzyć opisy produktów w sklepie internetowym?

Jak tworzyć opisy produktów w sklepie internetowym?

Co sprawia, że wśród wielu ofert sklepów internetowych wybieramy tę jedną konkretną, w której zdecydujemy się zrobić zakupy? Wpływa na to wiele czynników – jednym z nich są dokładnie i rzetelnie opisane produkty. Niestety, wiele sklepów zapomina o tej kwestii i nie przykłada żadnej uwagi do opisywania swoich produktów lub, co gorsza, całkowicie o tym zapominając. (więcej…)