Zaznacz stronę
Jak tworzyć opisy produktów w sklepie internetowym?

Jak tworzyć opisy produktów w sklepie internetowym?

Co sprawia, że wśród wielu ofert sklepów internetowych wybieramy tę jedną konkretną, w której zdecydujemy się zrobić zakupy? Wpływa na to wiele czynników – jednym z nich są dokładnie i rzetelnie opisane produkty. Niestety, wiele sklepów zapomina o tej kwestii i nie przykłada żadnej uwagi do opisywania swoich produktów lub, co gorsza, całkowicie o tym zapominając. (więcej…)

Manubia czyli zostań SuperSprzedawcą Allegro

Dziś przedstawiam kolejny system wspomagania sprzedaży – tym razem dedykowany Allegro (od niedawna również Ebay) – Manubia.

Co to jest Manubia ?

W języku łacińskim jest to określenie oznczające zdobycz wojenną; pieniądze ze sprzedaży łupów; rabunek.

A poważnie – jest to polski produkt, wymyślony przez Polaków, wykonany całkowicie w Polsce (z tego systemu możemy być naprawdę dumni).

Dla kogo jest Manubia ?

Ten system jest dla każdego, kto sprzedaje lub chce rozpocząć sprzedaż na Allegro, ale nie tylko. Może być wykorzystany przez osobę chcącą otworzyć sklep internetowy i sprzedawać poza Allegro. Istotą tego systemu jest zbieranie danych o sprzedawcach na Allegro i prezentowanie danych w postaci czytelnych raportów. (więcej…)

MyAdmin czyli system wspierania sprzedaży

Chcę wam przedstawić system wspierania sprzedaży w sklepach internetowych o nazwie MyAdmin.

Jest to system, w którym można uruchamiać różne moduły wspierające sprzedaż online.

System powstał 'z potrzeby’ – jako uzupełnienie platformy sklepowej KQS.store o brakujące funkcje.

Obecnie system działa na platformach : KQS.store, PrestaShop, Gekosale oraz oSCommerce (w przygotowaniu).

W chwili pisania tego artykułu są dostępne 4 moduły :

  • M-Aukcje
  • M-synchro
  • M-Kurier
  • M-Statystyki (kolejne są w przygotowaniu.)

(więcej…)

Relacja z Targów e-Handlu w Poznaniu

Jak wspominałem w poprzednim wpisie – w dniu 20 maja 2011 odbyły się pierwsze Targi e-Handlu w Poznaniu. Impreza zorganizowana przez Fundację Polak 2.0 (głównie przez Adam Zygadlewicza) miała miejsce na ternie MTP w budynku zwanym Iglicą. Do imprezy odniosę się jako odwiedzający a nie wystawca.

Duży plus za pomysł i organizację imprezy tej wielkości – kilkudziesięciu wystawców z branży e-commerce w jednym miejscu, ponad 1200 pobranych biletów dla odwiedzających (w mojej ocenie fizycznie odwiedzających było około 500-600 osób). Ustawienie stanowisk wystawców (były stoliki i rollupy zamiast boxów) sprzyjało nieformalnej atmosferze i skracało dystans między wystawcą a odwiedzającym. O wiele łatwiej nawiązać rozmowę i pogłębić relacje w takich warunkach niż w sformalizowanych stoiskach. Choć kilkukrotnie gdy pochodziłem do upatrzonego stanowiska – podrywałem 3 okolicznych handlowców, którzy nie wiedzieli do kogo podchodzę ;). (więcej…)

Relacja z Shopcamp

W dniu wczorajszym odbyła się kolejna (podobno 8 😉 ) odsłona imprezy dla ekomersiaków pn. ShopCamp. Uczestniczyłem w niej po raz pierwszy i postanowiłem napisać krótką relację z tej imprezy. Miejscem spotkania był Jazz Club Drukarnia na krakowskim Podgórzu. Sala w której odbywało się spotkanie była na poziomie -1 czyli w piwnicach. Stwierdzam, że jest to najzimniejsze miejsce w Krakowie :). Byłem tam drugi raz (pierwszy na MoonCampie) i dokładnie tak samo zmarzłem. Ale do rzeczy. Na spotkaniu pojawiło się około 100 osób – sala była dość szczelnie wypełniona uczestnikami. (więcej…)

6 popularnych mitów o e-commerce

6 popularnych mitów o e-commerce

Najpopularniejsze mity w e-commerce

Można się natknąć na nie na branżowych forach, FB, GL, blogach eksperckich  i innych miejscach. Powtarzają je najczęściej teoretycy ale czasem nawet zdarza się to poważnym praktykom ;). Bardzo często nieświadomie powtarzają je osoby które dopiero planują otwarcie sklepu internetowego. Ale do rzeczy :

1. Prowadząc e-sklep jestem „wolny”

Nic bardziej mylnego, prowadząc większość sklepów internetowych (sklepy z fizycznymi produktami a nie wirtualnymi) masz biuro (czyli jesteś przywiązany do lokalizacji), jesteś przywiązany do dostawcy towaru (hurtownia, fabryka), masz duży magazyn. Ktoś powie no tak ale przecież dziś można wszystko robić zdalnie. Tak dużo można ale wyobraź sobie sytuację gdy prowadzisz duży e-sklep i zatrudniasz chociaż 2 osoby – czy możesz w każdej chwili przenieść się do innej lokalizacji ? do innego miasta ? Okazuje się, że nie jest to takie łatwe, aczkolwiek jest to możliwe – dużo zależy od branży i towaru którym handlujemy.  Sumując – prowadząc e-sklep w którym wysyłasz towar, masz biuro – jesteś prawie tak samo „uwiązany” jak przy tradycyjnym sklepie. (więcej…)

Jak wybrać platformę dla sklepu internetowego

Jak wybrać platformę dla sklepu internetowego

W dzisiejszym poście chcę rozpocząć dość trudny temat (zwłaszcza dla rozpoczynających przygodę z e-commerce) – wybór platformy na sklep internetowy. Posta kieruję do przeciętnego Kowalskiego, który nie ma bogatego wujka 😉 ani sponsora strategicznego, którego nie stać na zatrudnienie armii specjalistów do zbudowania platformy od zera. Wybór platformy jest to jedna z najważniejszych decyzji przy zakładaniu sklepu internetowego – często wybrany system będzie funkcjonował kilka lat i wdrożenie nowego będzie wiązało się z dość dużymi kosztami. Dlatego warto dłużej zastanowić się nad właściwym wyborem.  Pamiętaj o tym, że jeżeli sklep będzie przynosił coraz większe zyski, coraz więcej zamówień – staniesz w pewnym momencie przed decyzją o stworzeniu własnej platformy od zera bądź na jakimś gotowym rozwiązaniu – „uszyty jednak na miarę” i Twoje konkretne potrzeby. (więcej…)