Czy sztuczna inteligencja pomoże Ci wygrać wyścig pozycjonowania w Google? Zdaniem Tomka Kozona z agencji BoringOwl odpowiedź brzmi: tak! W naszej rozmowie opowiedział on o tym, jak wykorzystał AI do zbudowania organicznego ruchu i widoczności swojej strony internetowej. Dzięki temu w ciągu zaledwie kilku lat z małej agencji developerskiej stał się liderem widoczności Google w branży IT w Polsce. Naszą rozmowę możesz odsłuchać w formie audio (Spreaker, Spotify i inne) lub w formie video (kanał na YT). Zapraszam!
Gość odcinka
Tomek Kozon to przedsiębiorca i marketingowiec, współzałożyciel i CEO agencji developerskiej BoringOwl. Jego pasją jest eksperymentowanie z nowymi technologiami i testowanie niekonwencjonalnych metod marketingu internetowego.
Karierę w branży IT zaczynał jako freelancer, pracując dla ponad 50 firm. W 2019 roku postanowił założyć własną agencję programistyczną i od samego początku postawił na content marketing i pozycjonowanie organiczne, wbrew sugestiom konkurencji.
Wykorzystując autorskie treści, a później również te generowane przez AI, zbudował serwis, który stał się liderem pozycjonowania wśród polskich software house’ów. Dzięki niemu zyskał rozpoznawalność, pozyskał wielu klientów i pracowników.
Tomek lubi empirycznie testować nowe rozwiązania marketingowe. Jest zwolennikiem transparentności i dzielenia się wiedzą. Wierzy, że AI całkowicie zmieni obszar content marketingu i SEO w najbliższej przyszłości. Chętnie podjąłby rywalizację z innymi software house’ami budującymi pozycję w oparciu o treści.
Podsumowanie odcinka
- Tomek Kozon, CEO agencji BoringOwl, opowiedział o tym, jak zbudował widoczność organiczną swojej strony poprzez content marketing oparty na technologii AI (m.in. GPT-3).
- Początkowo sam pisał treści na blogu, później zatrudniał copywriterów. Ostatecznie zaczął wykorzystywać AI do generowania treści, dzięki czemu mógł publikować ich znacznie więcej.
- Dzięki treściom wygenerowanym przez AI strona zyskała duży ruch organiczny i jest obecnie jedną z najlepiej pozycjonowanych stron software house’ów w Polsce.
- Widoczność organiczna przyniosła firmie nie tylko leady biznesowe, ale też aplikacje od potencjalnych pracowników.
- Tomek planuje dalej rozwijać wykorzystanie AI do generowania treści, widzi w tym duży potencjał dla branży IT. Zachęca też inne software house’y do pozycjonowania organicznego.
- Podkreśla, że korzystanie z AI do content marketingu wiąże się z pewnym ryzykiem (np. karami ze strony Google), trzeba je więc stosować rozsądnie.
Wnioski z rozmowy
- Nie bójcie się testować nowych rozwiązań marketingowych takich jak AI, ale róbcie to rozsądnie i z głową. Kalkulujcie ryzyko i miejcie plan awaryjny na wypadek problemów.
- Skupcie się na tworzeniu wartościowych treści dla Waszych odbiorców, a nie tylko na spamowaniu fraz kluczowych. AI może być pomocne, ale kontrolujcie jakość wygenerowanych treści.
- Pozycjonowanie organiczne i content marketing mogą przynieść Wam nie tylko leady biznesowe, ale też zatrudnienie nowych talentów. Warte rozważenia dla firm IT.
- Nie bójcie się eksperymentować i szukać swojej niszy. Czasami warto płynąć pod prąd i iść własną ścieżką, zamiast podążać za konkurencją.
- Rywalizacja na rynku jest zdrowa, bo pozwala Wam się rozwijać. Znajdźcie swoją konkurencję i uczcie się od siebie nawzajem.
Rozmowa z Tomkiem Kozonem pokazuje, że odważne wykorzystanie nowych technologii jak AI w połączeniu z dobrym planem biznesowym może przynieść zaskakująco dobre rezultaty w marketingu.