SEO Newsy ze słonecznej Walencji!

W dzisiejszym odcinku:

  • SEO technologią stoi – co poprawić i jak
  • jakie trendy w marketingu 2023, czy poza AI pojawiło się coś nowego
  • jak analizować konkurencję (w przygotowaniu własny materiał)
  • problem z niezaindeksowanymi urlami? zobacz, jak sprawdzić co się dzieje
  • automatyzacja w pracy SEO
  • Optymalizacja PSI dla opornych (konik Mariki, polecam prezentację z konferencji)
  • o analizie logów słów kilka (dla większości SEOwczyń/ców to czarna magia)

Najważniejsze informacje SEO (6 czerwca 2023)

  • Bez technicznego SEO ani rusz, zwłaszcza w przypadku dużych, skomplikowanych serwisów. W przypadku tych wielojęzycznych pojawia się znacznie więcej pytań o skuteczną optymalizację, sposoby indeksowania oraz wzrosty widoczności. Dzięki wskazówkom zebranym w artykule SEJ można nie tylko zwiększyć ruch na stronie, ale co za tym idzie również konwersje. A jak? Między innymi dzięki dobrze przygotowanej i przemyślanej strukturze adresów URL.
    https://www.searchenginejourna…
  • Czy i w jaki sposób wszelkie innowacje, jakie nas zaskoczyły w tym roku, wpływają ogólnie na marketing, ale także i SEO? Specjaliści z branży wypowiedzieli się odnośnie zauważalnych trendów, jakie aktualnie stanowią prym w 2023 roku. Można powiedzieć głośno, że SEO przechodzi ogromną rewolucję, a największe zmiany jeszcze przed nami.
    https://www.webceo.com/blog/se…
  • Analiza konkurencji ma ogromne znaczenie zarówno podczas rozpoczynania działań SEO, jak i weryfikacji swoich efektów po określonym czasie. Trzeba jednak wiedzieć kto jest naszą konkurencją i czy na pewno jest to konkurencja w wynikach organicznych. Shelby w swoim newsletterze “WTF is SEO” poświęciła jeden odcinek analizie konkurencji dla serwisów newsowych. Osobiście uważam, że mało mówi się o tego typu działaniach SEO i zawsze są one owiane tajemnicą, dlatego z ogromną chęcią dzielę się z Wami tym materiałem. Nawet jeśli nie zajmujecie się analizą dla serwisów newsowych, być może znajdziecie tam wiele ciekawych wskazówek do swojej codziennej pracy.
    https://www.seoforjournalism.c…
  • Statusy indeksowania w GSC nadal stanowią zagadkę dla wielu specjalistów. Zwłaszcza kiedy mowa o statusie “zeskanowane, ale nie zindeksowane” – zastanawiamy się co zrobić w takiej sytuacji, aby strony, które docelowo mają znaleźć się w indeksie, znalazły się tam jak najszybciej. Daniel Foley przygotował świetny materiał, w którym pokazuje, jak zweryfikować te adresy – czy są linkowane wewnętrznie, jaki jest ich status i wiele więcej. A to wszystko przy wykorzystaniu Screaming Froga!
    https://www.linkedin.com/posts…
  • Automatyzacja w pracy specjalisty SEO jest bardzo ważna. Wykonujemy bowiem wiele powtarzalnych czynności, które potrafią zabrać nam sporo czasu, kiedy musimy je przemnożyć przez liczbę klientów. Czemu więc nie skorzystać z gotowych narzędzi AI, jeśli mogą nam ułatwić pracę? Na liście znajdziecie między innymi Surfer SEO czy GPT dla Google Sheets.
    https://seotesting.com/blog/se…
  • Wiele sklepów internetowych nadal wykorzystuje gotowe rozwiązania, bazujące na SaaS. Warto więc wiedzieć, jakie mają one wpływ na działania SEO – na co pozwalają, a z czym pojawiają się problemy. W swoim wpisie Andrew Dunn opisuje Mobile-First Indexing i 7 faktów odnośnie jego wpływu na SaaS.
    https://www.linkedin.com/posts…
  • Często podczas weryfikacji wyników strony w PSI otrzymujemy informację, że mamy usunąć zbędny kod CSS. Dotyczy to zwłaszcza przypadków, kiedy korzysta się z gotowych szablonów czy builderów, w których nie wykorzystuje się wszystkich funkcjonalności. Osoba bez wiedzy technicznej nie jest jednak w stanie zweryfikować, co jest potrzebne, a co nie. Teraz jednak dostępne jest darmowe narzędzie, którego zadaniem jest wykrycie nieużywanych plików CSS. Przy współpracy z developerem można znacznie lepiej zoptymalizować swoją stronę.
    https://chaensel.de/seo-unused…
  • Jednym z ważnych elementów technicznego SEO jest analiza logów. Pozwala ona nie tylko na weryfikację częstotliwości odwiedzin robota skanującego, ale również wskazuje błędy HTTP i wiele innych ważnych elementów, które mogą wpływać na proces indeksacji witryny. Więcej o znaczeniu analizy logów znajdziecie na kanale YT JetOctopus.
    https://www.youtube.com/watch?…
  • Kolejny sposób na optymalizację działań w SEO to możliwość tworzenia własnych wtyczek do przeglądarki. Przy aktualnych możliwościach internetu w prosty sposób można napisać plugin wykorzystując do tego ChatGPT. Trzeba jednak dobrze sprecyzować swoje oczekiwania – zarówno dotyczące funkcjonalności, jak i obsługi. W artykule znajdziecie przykład promptu z prośbą o napisanie konkretnego kodu. Na jego przykładzie można samodzielnie próbować tworzyć wtyczki.
    https://searchengineland.com/c…
  • Wielu klientów oraz specjalistów traktuje Core Web Vitals jako święte czynniki, których optymalizacja “na zielono” przyniesie im sukces w wyszukiwarce. W rzeczywistości sprawa wygląda nieco inaczej – nawet dobre pomiary nie są w stanie zapewnić w 100% zadowolenia użytkowników. Niejednokrotnie okazuje się, że to, co otrzymujemy w narzędziach, nie odwzorowuje realnych wyników.
    https://timkadlec.com/remember…