Cześć,

Przypominam, że wprowadziliśmy kilka nowych rzeczy:

  • możliwość płatnego umieszczenia linka do ogłoszenia rekrutacyjnego (odezwij się na priv jeżeli jesteś zainteresowany/na) więcej możliwości reklamowych
  • możliwość darmowego ogłoszenia się, że szukasz zatrudnienia (to nie jest oferta dla freelancerów – odezwij się na priv jeżeli szukasz stałego zatrudnienia)
  • uruchomiliśmy też specjalny formularz do zgłaszania ciekawych materiałów pasujących tematyką do newslettera, wystarczy skorzystać z tego formularza

A w dzisiejszym odcinku przeczytasz o:

  • jak Twitter zaorał swoje SEO
  • pozwy za treści generowane z AI
  • Input metrics dla SEO
  • Workflow SEO
  • semantyczność kodu HTML jako czynnik
  • Kanada staje w poprzek Google
  • udostępnianie wyników z ChatGPT przywrócone
  • zmienność SERPów Google
  • Google Helpful conent w ecommerce
  • GA4

Najważniejsze informacje SEO (5 lipca 2023)

  • Jest taka znana platforma – Twitter – zarządzana przez takiego znanego gościa – Elona Muska, która zaliczyła klasyczny fakap SEO. Z dnia na dzień spadła widoczność o ponad 30% (a co za tym idzie ruch z Google i pewnie też z Binga)! “A co to się stanęło???” – a zapraszam do fajnej analizy takiego eksperta – Tomka Rudzkiego. I na koniec przesłanie – nie bądź Musk, zadbaj o swoje SEO, ZANIM spadnie 😉
    https://ziptie.dev/blog/twitte…
  • Wtem! Nikt nie spodziewał się hiszpańskiej inkwizycji! A raczej spodziewał się i nie inkwizycji, ale problemów z prawem autorskim do “tworów” AI. Tym razem pozwy dostali twórcy ChatGPT. Czy to zatrzyma stosowanie i rozwój generatywnej AI? Nie wiem, ale może znacznie spowolnić. (podesłał Leszek S.)
    https://www.searchenginejourna…
  • SEO to czarna skrzynka, do której coś tam SEOwcy wkładają, a z drugiej strony wyskakują userzy z Google i robią kasę. Zobacz, jak podejść do metryk wejściowych w SEO. Co i jak mierzyć. Polecam tekst Toma Critchlowa.
    https://newsletter.seomba.com/…
  • I jeszcze jeden temat dla managerów SEO – zarządzanie workflow SEO – mało jest takich treści na rynku, więc polecam serdecznie.
    https://seotesting.com/blog/se…
  • Semantyczny HTML mimo tego, że nie jest czynnikiem rankingowym, to wielu specjalistów wykorzystuje go w swojej codziennej pracy. Odpowiednie oznaczenie nagłówków, tytułów czy linków wewnętrznych ma przede wszystkim duże znaczenie przy ocenie zawartości strony – zarówno przez użytkowników, jak i przez roboty. A to nie wszystkie korzyści, jakie idą za stosowaniem semantycznego kodu HTML.
    https://www.searchenginejourna…
  • Kanada prowadziła nową ustawę Bill C-18, która reguluje wyświetlanie linków w wynikach wyszukiwania oraz we wiadomościach. Jest to dość drastyczny krok, który prawdopodobnie zmusi Google do wycofania ze swojej bazy wszystkich linków prowadzących do kanadyjskich stron. Skąd taka decyzja? Google miałoby płacić za każdy wykorzystywany link od wydawców. Platforma newsowa nie zamierza się jednak poddawać, gwarantuje swoje uczestnictwo w negocjowaniu warunków przyjęcia C-18, aby ułatwić dotarcie wydawcom do odbiorców na terenie Kanady i innych krajów.
    https://blog.google/intl/en-ca…
  • Dość istotna funkcja udostępniania wyników z chatu binga ma zostać przywrócona. Początkowo mogli z niej korzystać wszyscy użytkownicy, jednak z początkiem czerwca zniknęła ona całkowicie z wyszukiwarki. Zapowiedziano jednak nową odsłonę udostępniania, która powinna być już dostępna od wczoraj (4 lipca).
    https://www.seroundtable.com/b…
  • Tajemniczych zmian w searchu nie ma końca. Po dość burzliwej końcówce maja i praktycznie całym czerwcu, na koniec miesiąca znowu zauważono wiele zmian w rankingu. Wykresy szaleją, użytkownicy skarżą się na widoczne spadki, a mimo to nadal nie wiadomo nic o oficjalnej aktualizacji, która mogłaby być miejsce. Dopiero połowa roku za nami, także miejcie się na baczności, nie wiadomo czym zaskoczy nas Google w kolejnych miesiącach.
    https://www.seroundtable.com/g…
  • Google helpful content to bardzo ważna ocena wartości treści, która ma bazować przede wszystkim na ocenie zachowań użytkowników. Przykładowo w branży e-commerce, gdzie ruch na stronie potrafi być naprawdę ogromny, duże znaczenie ma dopasowanie asortymentu do oczekiwań. W małych specjalistycznych sklepach może się okazać, że ciężej znaleźć docelowy produkt, niż w przypadku dużych platform e-commerce. Czym się więc wyróżnić, żeby trafić do odpowiedniej grupy konsumentów, a treści zostały docenione? Wiele ciekawych wskazówek znajdziecie w linku poniżej.
    https://www.linkedin.com/posts…
  • Nadszedł ten wielki dzień – UA już za nami, nadeszła epoka GA4. Czy wszyscy jesteśmy na to gotowi? Mimo wielu kursów w sieci myślę, że nie popełnię błędu jak powiem, że niestety nie. Dobrze, że istnieją gotowe poradniki mówiące, jak dokonać migracji danych i odpowiednio skonfigurować dla siebie usługę GA4. SEJ zebrało w artykule zarówno porady, jak przygotować konto do zbierania niezbędnych pomiarów, ale również opisuje najczęściej popełniane błędy przez użytkowników.
    https://www.searchenginejourna…
  • Pozostając w temacie GA4 – nie ma już odwołania, trzeba nauczyć się pracować na nowym narzędziu, które wbrew pozorom daje nam sporo możliwości zbierania danych. Poza licznymi kursami na polskim rynku, można również sięgnąć po zagraniczne (płatne) kursy – zarówno wprowadzające w temat obsługi Google Analytics dla początkujących, jak i zaawansowane techniki konfiguracji dla osób o nieco większej wiedzy.
    https://searchengineland.com/g…