Cześć,

Zaczęły się wakacje, więc zmniejszamy częstotliwość naszego newslettera, w lipcu i sierpniu będzie ukazywał się co 2 tygodnie. We wrześniu wracamy do starego trybu.

A w dzisiejszym odcinku przeczytasz o:

  • ograniczenia GPT
  • jak Google ocenia EEAT
  • UA vs GA4
  • ręczna kara za treści
  • jak udostępniać treści
  • SEO Twitter is back
  • automatyzacja SEO
  • 350 case studies
  • INP
  • czym jest tech seo
  • współpraca SEO i IT

Najważniejsze informacje SEO (12 lipca 2023)

  • Pracujesz na co dzień z GPT? Wiesz, jakie ma ograniczenia? Nie potrafi liczyć, halucynuje oraz nie myśli logicznie. Zobacz, dlaczego tak się dzieje i jak sobie z tym radzić.
    https://searchengineland.com/l…
  • Ciekawy przykład jak Google uczy Quality Raters oceny E-E-A-T. Wykorzystując ten sposób, możesz łatwo ocenić swoją stronę.
    https://twitter.com/GaelBreton…
  • Google Analytics zmigrowane? A wiesz, czym się różnią metryki w “starym” UA od nowego GA4?
    https://searchengineland.com/u…
  • Coś, czego bardzo dawno nie widziałem, ręczna kara za treści na serwisie. Tym razem za kilka tysięcy lokalizacji, czyli ostrożnie z lokalnym SEO.
    https://www.sterlingsky.ca/thi…
  • Jeżeli udostępniasz swój kontent innym wydawcom – rób to mądrze. Nie, nie wystarczy wymusić dodanie linka canonical do skopiowanej treści. Bardzo ciekawa analiza przypadku.
    https://www.newzdash.com/guide…
  • W zeszłym tygodniu Twitter mocno stracił widoczność przez zablokowanie robotów Google, udało im się szybko wdrożyć poprawkę i widoczność już wraca do poprzedniego stanu.
    https://www.seroundtable.com/t…
  • Automatyzacja działań SEO może w dużym stopniu wspomóc proces audytowania stron. Między innymi podczas analizy konkurencji i jej sitemapy, która wskazuje wszystkie najważniejsze adresy, gotowe do zaindeksowania. Można z niej wyciągnąć wiele informacji o konkurencji – od struktury adresów, po kody html, sposób ustawiania tagów kanonicznych i wiele więcej technicznych zagadnień. A jak to zrobić? Przy pomocy Pythona, co wbrew pozorom nie jest takie trudne, jak wielu specjalistom się wydaje!
    https://seodepths.com/python-f…
  • Adam Gent przygotował zbiór ponad 350 case studies z zakresu SEO, które mają za zadanie wspomóc specjalistów i rozszerzyć ich horyzonty. Jest to świetny pomysł, bowiem często nie tylko brakuje pomysłów na działania dla klientów, ale i prowadzenie własnych badań. Co prawda sprzedaż dopiero wystartuje i jeszcze nie wiadomo, jakie case studies znajdą się na liście, jednak mało jest dostępnych tak obszernych zbiorów z wiedzą, która może zaowocować poprawieniem wyników w tych trudnych dla SEO czasach.
    https://www.theseosprint.com/p…
  • Temat INP cały czas jest popularny wśród specjalistów. Po pojawieniu się nowego raportu w GSC rozpoczęły się oficjalne przygotowania do wejścia metryki w życie. Specjaliści jednak nie są do końca gotowi na działania związane z optymalizacjami stron, bowiem w przypadku INP są one mocno techniczne i kręcą się wokół zmian ściśle w kodzie. Warto więc poszerzać swoją wiedzę, czytając między innymi o jednym z wykorzystywanych podczas optymalizacji rozwiązań, jakim jest stosowanie atrybutu decoding. O jego możliwościach przeczytacie w artykule.
    https://www.tunetheweb.com/blo…
  • Artykuł dedykowany początkującym specjalistom, którzy chcą się dowiedzieć, czym tak właściwie jest techniczne SEO i jak je wykorzystywać podczas pracy z e-commerce. Znajdziecie tam długą listę rzeczy, które należy poddać weryfikacji podczas przeprowadzania audytu technicznego, wraz z wyjaśnieniem, dlaczego są one tak istotne.
    https://www.seoscientist.in/te…
  • Współpraca specjalistów SEO z Developerami to już codzienność. Wzajemne wybieranie i wprowadzanie najskuteczniejszych technicznych rozwiązań w witrynach ma coraz większe znaczenie dla wartości stron, dlatego należy wypracować sobie możliwie jak najlepszy styl pracy. Przede wszystkim należy zrozumieć procesy i nauczyć się komunikować związane z nimi potrzeby. Do tego dochodzi również uświadamianie developerów w zakresie wiedzy SEO, co pomoże im zrozumieć, dlaczego mają marnować czas na jakiś drobiazg, skoro dla nich nie ma on żadnego znaczenia. A co poza tym?
    https://moz.com/blog/seos-and-…