W premierowym odcinku podcastu “To zależy. Podcast o SEO” rozmawiam z Rafałem Szymańskim, właścicielem agencji FunkyMedia.pl o jego eksperymencie z tworzeniem treści przez AI oraz budowaniu klastrów tematycznych. Naszą rozmowę możesz odsłuchać w formie audio (Spreaker, Spotify) lub w formie video (kanał na YT). Zapraszam!
Gość odcinka
Rafał Cyrański – właściciel agencji FunkyMedia z Łodzi (od 2011 roku), która specjalizuje się w tworzeniu narzędzi SEO. Wieloletni specjalista SEO, z wykształcenia deweloper, zaprojektował i wykonał pierwszą i jedyną porównywarkę cen w Irlandii. Na potrzeby projektu automatyzacji tworzenia treści zaprojektował i zbudował własne narzędzie (wcześniej używał ogólnie dostępnych wtyczek do WordPressa).
Podsumowanie odcinka
- Gościem był Rafał Cyrański, właściciel agencji marketingowej FunkyMedia, specjalista SEO z wieloletnim doświadczeniem w SEO.
- Rozmawiano o “kontrowersyjnym” projekcie, polegającym na automatycznym generowaniu dużej ilości treści (ok. 100 tys.) na stronie agencji za pomocą narzędzi AI.
- Celem projektu było przetestowanie skuteczności generowanych w ten sposób treści w pozycjonowaniu – bez konkretnego celu biznesowego.
- Treści generowane są na podstawie słów kluczowych i pytań użytkowników związanych głównie z tematyką “internetu”
- Proces jest w pełni zautomatyzowany – wymaga jedynie przygotowania listy tematów/pytań i uruchomienia skryptu generującego treści.
- Efektem był bardzo duży wzrost widoczności strony (prawie 10 tysięcy fraz w TOP3).
- Rafał przyznał, że jakość części wygenerowanych treści jest niska, nie mają “ducha”.
- Przyszłość SEO zależy od rozwoju narzędzi AI do generowania treści in general
- Najważniejsza rada: testować nowe rozwiązania i wyciągać własne wnioski.
Podsumowując, wywiad dotyczył kontrowersyjnego, ale ciekawego case study wykorzystania AI w SEO, pokazującego potencjał, ale i ograniczenia tej technologii.