Piąty odcinek poniżej, dziś trochę inny styl – ciągle testuję, z czym jest mi po drodze, w jakiej formie komunikacji najlepiej się czuję. Dziękuję za wszystkie wiadomości od Was, dużo dla mnie znaczą :).
Jak zawsze, czekam na informację zwrotną od Ciebie:

  • Czy materiały, które Ci podsyłam, są dla Ciebie interesujące?
  • Czy wnoszą wartość dodaną?
  • Może poszerzają horyzonty, może utrwalają wiedzę, a może jeszcze w inny sposób są dla Ciebie wartościowe?

Napisz, co myślisz o dzisiejszej porcji informacji. Dzięki!

1. Najnowsze informacje i newsy dotyczące wyszukiwarki Google

  • Ten wpis na twitterze wygląda na koniec 4 tygodniowej sagi w temacie problemów z indeksacją – 99% of Google’s indexing issues fully resolved. Final update: the canonical issue was effectively resolved last Wednesday, with about 99% of the URLs restored. We expect the remaining edge cases will be restored within a week or two.
    I całe szczęście, ja jestem już zmęczony tym tematem i Ty pewnie też.
  • Mój ulubiony autor na SEJ, czyli Roger Montti napisał felieton w temacie najnowszego newsa od Google – Google Announces AI Search Updates. Oczywiście Roger wieszczy koniec SEO, bo jakże inaczej 🙂 A poważnie, jest to ogromna zmiana, zwłaszcza gdy weźmiemy pod uwagę skalę Google. Warto przeczytać, jakie mechanizmy będą kształtowały SEO w najbliższych latach.
  • Google tymczasowo zawiesza możliwość indeksowania na żądanie, za pomocą znanego formularza w GSC. Przeczytaj, dlaczego.
  • Jeżeli masz podcast i publikujesz go w Google Podcasts (bo jak by inaczej) koniecznie wypróbuj to narzędzie. Google wypuściło narzędzie do statystyk podcastów – przeznaczone dla ich twórców.
  • Ciekawostka z Google – wejdź na google.pl, wyszukaj “wizard of oz” i kliknij na knowledge graph w czerwone buciki 🙂

2. Najciekawsze artykuły o SEO z ostatniego tygodnia

  • “Usługa fryzjerska na piątkę, ale ***** ***”. Każdy właściciel serwisu online i prawie każdy specjalista od marketingu internetowego spotkał się z sytuacją negatywnej opinii, która nie do końca była skierowana do danej firmy. W tym artykule MIKE BLUMENTHAL próbuje podpowiedzieć co zrobić, gdy opinie o Twojej firmie stają się miejscem wyrażania politycznych poglądów i nie mają nic wspólnego z Twoją firmą.
  • Masz serwis na WordPress? Wiesz, że szybkość serwisu jest jednym z ważnych technicznych aspektów? Zobacz, jak można zoptymalizować Twoją stronę za pomocą wtyczek. Wystarczy 10 minut na zapoznanie się ze wskazówkami Jona Clarka.
  • Trafiłem na inspirujący wpis na LinkedIn – Advice I Would Give Myself as an SEO Beginner. Moja przygoda z online marketingiem rozpoczęła się ponad 20 lat temu. Dziś doradziłbym sobie poszukać mniej stresującego zajęcia i na pewno wziąć kredyt i kupić akcje Google 😀
    A co TY przekazałbyś sam sobie? Lub przekazała 🙂
  • Evergreeny, święty graal każdego SEOwca – albo prawie każdego. Czym są i jak je rozpoznać? Jak tworzyć kontent będący evergreenem? Przeczytaj poradnik od SEMRush
  • Jest piramida żywienia, jest piramida podstawowych potrzeb człowieka, jest i piramida SEO. Jak priorytetyzować działania SEO na serwisie? Co jest ważne, a co jest ważniejsze? Przeczytaj poradnik On site SEO.

3. Artykuły nie tylko o SEO

  • Świetna historia młodego małżeństwa z USA, które w ramach szukania zajęcia dla ciężarnej Peterson rozpoczęła produkcję masła orzechowego. Przeczytaj jak z malutkiej rodzinnej firmy, wpadli w środek wirusowego marketingu i zostali dosłownie zmiażdżeni zamówieniami. Bardzo inspirująca historia – jeżeli marzysz o ogromnej sprzedaży – uważaj, marzenia się spełniają.
  • Jak co roku Opineo przygotowuje ranking sklepów internetowych – tak też stało się w tym roku i mamy najnowszy ranking. Tego typu przedsięwzięcia mają tylu samo zwolenników co przeciwników. Kontrowersje dotyczą ustalania wskaźników, według których ustala się ranking. Raport można pobrać z tej strony bez podawania żadnych danych.
  • A wiesz, że Paweł Kozłowski jest o krok od reprezentowania Polski na prestiżowej konferencji e-commerce w Berlinie? Potrzebuje jedynie Twojego głosu do północy 22.10.2020.
    Dlaczego warto oddać głos NA Paweł Kozłowski? Bo Paweł pomaga m.in. firmom z Polski wejść na rynki zachodnie 👍
    Bądź jak Paweł i pomóż polskiej firmie wejść na scenę w Berlinie 💪😎