Zaznacz stronę

Dziś przesyłam Ci dziesiąty odcinek newslettera. Statystyki pokazują, że bardzo spodobały Wam się różnego rodzaju deale – dlatego dziś fajna promka od Senuto. Oprócz tego dawka najlepszych newsów z branży SEO.

W dzisiejszym odcinku przeczytasz o:

  • Nowe statystyki indeksowania w GSC
  • Krótkie czy długie anchory
  • Czy warto pracować nad meta description
  • SEO dla Youtube
  • Webstories i Discover
  • Nawigacja seo-friendly
  • Jak przygotować się do sprzedaży świątecznej
  • Automatyzacja wydawania social media
  • Jak ominąć geolokalizację

1. Najnowsze informacje i newsy dotyczące wyszukiwarki Google

  • NAJWAŻNIEJSZY NEWS O GOOGLE – statystyki indeksowania w GSC. Nie wiem, czy pamiętasz, ale w starym GSC (wtedy Google Webmasters Tool) był taki raport „statystyki indeksowania” zawierający informacje o czasie odpowiedzi serwera, ilości pobranych danych i ilości requestów wykonywanych przez Googlebota. Google dość długo nad tym pracowało i kilka dni temu wdrożyło jako nowy raport w GSC. Ale żeby nie było zbyt łatwo, schowali go w „ustawieniach” :). Przeczytaj informację w dokumentacji nt tego raportuWhy we care: możesz tam wyczytać, że boty mają jakiś problem z pobieraniem twojej witryny, że serwer z jakiegoś powodu zwolnił itd. Warto raz na miesiąc rzucik okiem co tam się dzieje.
  • Jakie anchory linków stosować? Długie czy krótkie? John Muller stwierdził, że opisowe anchory dają więcej informacji o kontekście. Przeczytaj całość tutaj. Moim zdaniem, warto różnicować achory i nie popadać w jakieś jedynie słuszne wzorce typu 5% anchorów musi być „kliknij tutaj” 😉

2. Najciekawsze artykuły o SEO z ostatniego tygodnia

  • TEMAT TYGODNIA – Czy mozolne opracowywanie zawartości tagu meta description dla każdej podstrony Twojego serwisu ma sens? To zależy 🙂 A konkretnie – zależy od Google. Ponad 70% badanych wyników w SERP-ach miało zmieniony opis w dopasowaniu do wyszukanej frazy. Evan Hall z Portent.com zrobił analizę tego tematu, opartą na dużej ilości danych.
  • Jeżeli zarządzasz kanałem na Youtube – jesteś twórcą, wydawcą lub po prostu chcesz wiedzieć jak prawidłowo optymalizować meta dane na YT – idealny artykuł dla Ciebie. OnCrawl rozprawia się od A do Z z optymalizacją tytułów, wyszukiwaniem tematów itd. Warto poczytać.
  • Google Discover – taki fejsbuk od Google. Dużym i małym wydawcom potrafi przynieść miliony ruchu jednym artykułem. Wiesz, że niedawno pojawiły się tzw. WebStories? Na polskim rynku jeszcze nie zostały wdrożone, ale myślę, że niedługo pojawią się też u nas – dlatego warto dowiedzieć się jak można je wykorzystać do ściągnięcia ruchu właśnie z Discover’a.
  • Nie jesteś specem SEO, ale wiesz, że Google niedługo wdroży PageExpirience Update (a dokładniej zapowiada to na maj 2021). W tym artykule przeczytasz garść podstawowych porad, co możesz zrobić, aby Twój serwis ładował się szybciej.
  • Jak zaprojektować nawigację, która będzie dobra dla użytkownika i Googlebota? To nie jest taki prosty temat. Zawsze, gdy pojawiała się taka konieczność, poświęcałem na to sporo czasu, aby dopieścić strukturę, pod każdym kątem. Botify analizuje na konkretnych przykładach co jest seo-friendly a co nie. Jeżeli właśnie nad tym pracujesz – przeczytaj ten artykuł.

3. Artykuły nie tylko o SEO

  • TEMAT TYGODNIA – Sprzedaż świąteczna w esklepie. Szaleństwo związane z Black Friday mamy za sobą. Co ciekawe w tym roku wg Google Trends zainteresowanie było mniejsze niż rok temu. O tym, jak przygotować swój sklep do sprzedaży świątecznej wypowiedziało się na blogu Ideoforce kilkunastu ekspertów od ecommerce.
  • Skuteczne prowadzenie kilku kont w social media bywa nie lada wyzwaniem. Dlatego leniwi ludzie 😉 stworzyli narzędzia pomagające w zapanowaniu nad chaosem. Hubspot zebrał najpopularniejsze toole i opisał ładnie w swoim artykule. Ja korzystam z Buffera w wersji free (do 3 kont) i jestem zadowolony. Czy Tobie też jest potrzebne takie narzędzie? To zależy ile i gdzie publikujesz.
  • Jak sprawdzić wyniki wyszukiwania dla innej lokalizacji niż tej, w której się znajdujesz? To częste pytanie, jakie słyszę od Klientów. Ten artykuł pokazuje, jak działa geolokalizacja i jak sobie z nią poradzić. Polecam lekturę.
SEO podsumowanie stycznia 2021
Crawl Budget jest dzielony między wszystkie boty, linkowanie wewnętrzne 3 sposoby - odcinek #009
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x