SEO is DEAD – słychać z każdej strony SEO-wego światka … nie wiem dlaczego, każda zmiana, lub po prostu jej zapowiedź powoduje takie spazmy? SEO zmienia się w sposób ciągły, zmieniało się w przeszłości i zmieni się w przyszłości. Co możesz zrobić? Zaadoptować się! Czytać, rozmawiać, uczyć się i obserwować zmiany. Czy SGE (Search Generation Engine) zniszczy świat wyszukiwarek, jaki znamy? Na pewno zmieni. Czy stanie to już jutro? Nie sądzę, biznes wyszukiwarek to reklamy, a nie odpowiedzi AI, więc Google, zanim zabije dojną krowę, musi wymyślić ją na nowo. A to kupuje nam, ludziom SEO – czas. Zapraszam zatem do lektury wyselekcjonowanych materiałów nt. SEO (póki jeszcze jest takie, jakie je znamy).

Najważniejsze informacje SEO (24 maja 2023)

  • Google właśnie poinformował, że wdraża nowy system nazwany “topical authority” w Google Search i Google News, który będzie dotyczył tematyki zdrowotnej (nic nowego), finansowej (to też już znamy) oraz politycznej (ooo, to coś nowego). Co oznacza, że Google wdraża EEAT na poważnie oraz bierze się za serwisy newsowe – no to zapinamy pasy i czekamy kto pierwszy będzie miał kolor brązowy w Serpach.
    https://developers.google.com/…
  • Audyt strony to niezwykle ważny element prac optymalizacyjnych. Jednym z elementów takiego dokumentu powinna być analiza tzw. osieroconych stron, czyli takich, które nie znajdują się w głównej nawigacji. Jeśli ich liczba jest ograniczona, nie stanowią one zbyt dużego problemu. Jednak w przypadku dużych witryn, kiedy orphan pages występują w dużej ilości, mogą powodować wolniejsze indeksowanie i pożerać dużą część crawl budgetu. Jak więc dokonać prawidłowej analizy?
    https://seodepths.com/python-f…
  • Regex w SEO jest bardzo przydatny. Oto krótka ściąga od Antoine Eripreta, która pokazuje, jakie konkretnie wyrażenia mogą się przydać w codziennej pracy, w tym także podczas korzystania z pomocy ChatuGPT.
    https://www.linkedin.com/feed/…
  • Nowy robot od Google wchodzi na salony. Jego specjalność? Analiza linków pochodzących z narzędzi testujących jak test elementów rozszerzonych czy sprawdzanie adresów w GSC. Dokładny opis bota znajdziecie w linku.
    https://searchengineland.com/g…
  • Nowe funkcje Chatu w Bing to chyba odpowiedź na zapowiedzi zmian Googla. Poza elementami graficznymi, o których wspominaliśmy w jednym z ostatnich newsletterów, pojawiło się wiele ciekawych funkcjonalności. Jedną z nich jest, chociażby możliwość powrotu do rozmowy z Chatem bez względu na urządzenie, z którego korzystamy.
    https://searchengineland.com/m…
  • Jeden z użytkowników zauważył zmiany dotyczące wizytówek GMF. Nowością ma być panel odpowiadający za wybór języków, prawdopodobnie informujący użytkowników, w jaki sposób może porozumiewać się z nimi obsługa. Dość ciekawa i kolejna rozwijająca funkcjonalność na plus jeśli chodzi o wizytówki.
    https://twitter.com/darcyburk/…
  • Pomimo wielu zapowiedzi śmierci naszej branży, za każdym razem wychodzi ona cało z kryzysu. Z czego to wynika? SEO nie umiera, a jedynie zmienia swój wygląd, co wymaga od specjalistów ciągłego rozszerzania swojej wiedzy. Świetnie to opisuje w artykule Corey Morris, wspominając o wpływie AI na wyniki wyszukiwania i przyszłości pozycjonowania.
    https://searchengineland.com/f…
  • Jeszcze do niedawna uważano, że certyfikat SSL ma znaczenie dla pozycjonowania stron. Nie tylko jeśli chodzi o bezpieczeństwo, ale również wpływ na uzyskiwane pozycje. John Mueller powiedział jednak jasno, SSL nie poprawia oceny strony dla SEO. Co nie jest jednoznaczne, z tym że powinniśmy z niego rezygnować. Wręcz przeciwnie, certyfikaty bezpieczeństwa powinny być już na porządku dziennym, a nie być uznawane za jeden z czynników poprawiających kondycję witryny.
    https://www.searchenginejourna…
  • Linkowanie wewnętrzne jest bardzo często zaniedbywane przez specjalistów, zwłaszcza w większych serwisach, gdzie pojawiają się problemy z indeksowaniem. Jeremy Moser podzielił się na swoim LinkedInie wskazówkami, jak zadbać o prawidłowe linkowanie i wykorzystać jego potencjał.
    https://www.linkedin.com/posts…
  • Zmiany w wynikach wyszukiwania, zapowiedziane przez Google, wywołały wiele refleksji wśród specjalistów. Jak teraz będzie wyglądało SEO? Czy warto nadal pozycjonować się na słowa kluczowe? Z ostatnich update’ów jakie miały miejsce można wywnioskować, że znowu wracamy do nowego czynnika oceny treści, czyli experience. Salt Agency w swoim wpisie świetnie analizuje nadchodzące zmiany oraz sugeruje, że to właśnie świetna treść, doceniana przez użytkowników, pochodząca z eksperckiego źródła, ma szansę znaleźć się w odpowiedzi generowanej przez AI. A jak to będzie wyglądało w praktyce? Zapewne dowiemy się niebawem 😉
    https://salt.agency/blog/evolv…
  • Bardzo ciekawe case study, dotyczące wzrostów witryny praktycznie od zera do niesamowitych efektów. Connor Gillivan dzieli się całym procesem, przez jaki przeszedł ze stroną ecommerce, aby dojść do dzisiejszych wyników. Uważam, że kluczowym elementem jego wpisu jest oczywiście pokazanie, że SEO potrzebuje czasu, aby spełnić oczekiwania klientów.
    https://www.linkedin.com/posts…
  • Zaczynasz przygodę z SEO lub jesteś specjalistą z kilkuletnim doświadczeniem?
  • Trafiasz na momenty w swojej pracy, gdy nie wiesz, co zrobić?
  • Szukasz pomocy w internecie, ale nigdzie nie możesz znaleźć zadowalającej odpowiedzi?
  • A może wyczuwasz, że nad tobą jest szklany sufit, którego nie możesz przebić?
  • Przypuszczasz, że osiągnąłeś już wszystko, co mogłeś i szukasz sposobu na dalszy rozwój?
  • A może masz pracownika, którego chcesz podszkolić?
  • Mentoring SEO by Jakub Sawa