Ubiegły rok był wyjątkowy pod wieloma względami. Wszyscy w jakiś sposób zostaliśmy doświadczeni przez 2020 rok. Niektórzy pozytywie, większość negatywnie. Również w obszarze, w którym pracuję od ponad 20 lat, działo się sporo.
Podsumowanie wszystkich wydarzeń z perspektywy SEO w 2020 – warto przeczytać i przypomnieć sobie (lub dowiedzieć się) co ważnego wydarzyło się w 2020 roku:
- Core updates – w styczniu 2020 pierwszy, następny w maju 2020 i finalnie w grudniu 2020 – według danych miał największy wpływ na ranking
- BERT został wdrożony w 100% dla anglojęzycznych zapytań
- w maju 2020 Google zapowiedział Page Experience update – wdrożenie ma być w maju 2021
- w marcu Google wprowadził nowe oznaczenia linków rel=”sponsored” i rel=”ugc”
- Google mocno zaktualizował swoje dokumentacje m.in. dotyczącą Google News czy wytyczne dla „Google raters”
- spora zmiana była również w wynikach wyszukiwania – zwłaszcza dla featured snippets – jeżeli Twoja strona jest na pozycji ZERO nie będzie pokazana ponownie w wynikach organicznych
- bardzo duża zmiana dotyczyła również tematów covidowych – Google wprowadziło dedykowaną stronę z wynikami – mocno zwracającą uwagę na wiarygodność informacji
- w wizytówkach Google Maps wdrożono dodatkowe informacje nt. Covid
- działania Apple wskazują, że chce wejść mocniej w rynek wyszukiwarek i być może dołączy do Google i Binga
- Google Search Console otrzymało wiele nowych usprawnień i nowych raportów – widać, że wykonano sporą pracę nad tym narzędziem
- w raporcie PageSpeedInsights wprowadzono nowe wskaźniki z Core Web Vitals, co pozwala już dziś sprawdzić wyniki swojej strony – przed ww. majowym update
- dużą zmianą również było wdrożenie Google Analytics 4 – zupełnie nowe podejście do zbierania danych
- w styczniu 2020 Google otworzył również swoje widżety produktowe PLA na wyniki organiczne – wystarczy prawidłowe wdrożenie schemy do pokazania się w tym miejścu