Dzisiejszy odcinek piszę i składam w wietrznym, ale słonecznym Amsterdamie (dodatkowo uzywam komputera bez polskich liter i wszystkie ogonki musze kopiowac ze strony internetowej :D). Dlatego dziś kto he krótszy, ale jak zawsze z najważniejszymi wiadomościami 🙂

Najważniejsze informacje SEO (19 kwietnia 2023)

  • Mała zmiana a cieszy! Koniec ze zbędnymi filmikami w wynikach wyszukiwania, kiedy nie stanowią one głównej treści strony. Skąd taka zmiana? Podczas prowadzonych testów okazało się, że mają one negatywny wpływ na CTR. Osobiście uważam, że to zmiana na dobre. Pamiętajcie więc o sprawdzeniu swojego raportu indeksacji wideo, bo część wyników może pewnie ulec zmianie.
    https://developers.google.com/…
  • Aktualizacji ciąg dalszy – tym razem padło na system recenzji! Kwietniowy update ma kłaść nacisk głównie na doświadczenie wynikające z E-E-A-T, wprowadzone przez Google w grudniu 2022 roku. Nowa dokumentacja zawiera 4 sygnały, poświadczające za prawdziwością opinii, które warto wprowadzić na swoją stronę i zachęcać użytkowników do szerszego dzielenia się swoimi doświadczeniami po zakupie produktu czy usługi.
    https://status.search.google.c…
  • Nowa funkcja w Translatorze Google na urządzeniach mobilnych. U niektórych użytkowników pojawiła się opcja tłumaczenia treści przez zrobienie zdjęcia. Jest to ciekawe rozwiązanie, przydatne zwłaszcza podczas zagranicznych wakacji czy dokonywania zakupu zagranicznych produktów. Na ten moment nie natrafiłam jednak na ikonkę aparatu ani na swoim telefonie, ani nikogo ze znajomych.
    https://www.seroundtable.com/g…
  • Słyszeliście wcześniej o modelu STP podczas budowania strategii SEO? Przyznam szczerze, że ja nie, ale bardzo zaciekawił mnie wpis dotyczący tego, jak można wykorzystać ją w działaniach content marketingowych. Dotarcie do odpowiedniego użytkownika jest niezwykle trudne przy tak dużej ilości tekstów w sieci, dlatego każda wskazówka jest na wagę złota.
    https://www.linkedin.com/pulse…
  • Pozostając w temacie content marketingu, natrafiłam na wpis dotyczący trendów w tworzeniu treści na 2023 rok. Nikogo nie zaskoczy raczej wspomnienie treści generowanych przez AI, jednak czy w czasach influencerów i marketingu video spodziewaliście się powrotu bazowania na danych? Przyznam szczerze, że coraz mniej informacji o przeprowadzanych badaniach i statystykach znajduje się w artykułach, a jak widać jest to trend, o który warto zadbać.
    https://www.searchenginejourna…
  • Jak wynika z doniesień amerykańskiej prasy, Google pracuje nad zupełnie nową przeglądarką, która ma być dostosowana do wymagań współczesnych użytkowników. Co to tak właściwie oznacza? Oczywiście wprowadzenie AI do serwowania wyników wyszukiwania, uczenie się poprzez wcześniejsze zapytania, by lepiej trafiać w gusta użytkownika. Ponownie pojawiają się pogłoski, że SEO IS DEAD ????
    https://searchengineland.com/g…
  • Ciekawy poradnik od Rankmath jak przy wykorzystaniu wtyczki można bezpiecznie usunąć wpis, dbając o SEO. Czyli usunięcie go także z linkowania wewnętrznego oraz zewnętrznego, dzięki czemu zwiększy się szansa na jego szybkie wyindeksowanie z wyników wyszukiwania.
    https://www.youtube.com/shorts…