Dziś przesyłam dziewiąty odcinek newslettera. W tym tygodniu wyjątkowo w czwartek i trochę krótszy niż zazwyczaj, a w nim tradycyjna dawka różnych wartościowych materiałów.

W dzisiejszym odcinku przeczytasz o:

  • Crawl budget dzielony między wszystkie boty!
  • Martin Split o Passage Ranking
  • Czym jest Google News?
  • Linkowanie wewnętrze – temat tygodnia
  • Featured snippets od A do Z
  • 5-godzinny webinar o SEO Technicznym
  • Jak usunąć treści z Google – poradnik
  • Co nas czeka w SEO w 2021
  • Co się zadziało w SEO w 2020

1. Najnowsze informacje i newsy dotyczące wyszukiwarki Google

  • NAJWAŻNIEJSZY NEWS O GOOGLE – John Muller oświadczył, że “crawl budget” jest dzielony pomiędzy wszystkie boty Google, czyli również AdsBota. A to rzuca nowe światło na to, jak optymalizować duże serwisy.
  • Narzędzie Disavow tool zostało już zmigrowane do nowej wersji. Podobnie jak narzędzie do usuwania z Google nieaktualnych materiałów. Jeżeli nigdy z nich nie korzystałeś, przeczytaj najpierw dokumentację i kiedy je używać.
  • Martin Split odpowiadał na pytania o Passage Ranking – podsumowanie napisał mój ulubieniec Roger Montti.
  • Czym jest Google News i czym różni się od Top Stories? Kto nie przeczytał mojego “ekskluziwa” wysłanego do odbiorców newslettera 2 tygodnie temu, dziś może przeczytać ten materiał na blogu Senuto. Zapraszam do lektury 🙂

2. Najciekawsze artykuły o SEO z ostatniego tygodnia

  • DEAL TYGODNIA – OnCrawl wraz z PLAN International (zob. na Wikipedia) organizuje akcję, w której po pierwsze możesz prawie za bezcen kupić 3-miesięczny pakiet całkiem dobrego narzędzia SEO, po drugie otrzymać dodatkowy pakiet gadżetów oraz po trzecie i najważniejsze wspomóc działalność organizacji PLAN. Gorąco Cię zachęcam do skorzystania z okazji i wsparcia akcji.
  • TEMAT TYGODNIA – linkowanie wewnętrzne i kilka pomysłów jak je zoptymalizować. Z mojego doświadczenia mogę powiedzieć, że dobrze zrobione potrafi czynić cuda. Warto zapoznać się z tym artykułem.
  • Bardzo dobre opracowanie tematu “featured snippets” – czym są, jak działają oraz najwazniejsze – jak się tam dostać ze swoją stroną. Artykuł pełny mięsa na SemRush.
  • Gdy nie jesteś programistą lub mocno technicznym SEO, masz pewnie problem z analizą serwisów zbudowanych częściowo na JS. To narzędzie może Ci pomóc w prosty sposób zdiagnozować potencjalne problemy na Twojej stronie. Pamiętaj, że żadne narzędzie nie zastąpi dobrego specjalisty. Bardzo fajne narzędzie dla nietechnicznych osób.
  • A tutaj polecam nagranie 5-godzinnego webinaru zorganizowanego przez SemRush mocno technicznego oraz prezentacje z tego nagrania. Aby streścić tematy poruszane na nim, musiałbym poświęcić cały odcinek tylko na nie, dlatego proponuję przeklikanie się przez slajdy, a następnie odszukanie w nagraniu interesującej treści.
  • Bardzo często spotykam się z prośbami o usunięcie różnego rodzaju treści z Google, czy to na stronie klienta, czy na innej stronie. W tym artykule znajdziecie wszelkie informacje na ten temat w pigułce.
  • Ponieważ zbliżamy się do końca roku, zaczynają się pojawiać artykuły z serii – trendy w SEO na 2021 rok. Ja zawsze podchodzę z dystansem do takich treści, bo często są to bardzo luźne myśli autora. Warto je przeglądać, choćby po to, aby nie uciekł nam jakiś ważny temat w obrębie SEO. Dlatego polecam lekturę tego artykułu na Link-Assistant.com oraz krótki wywiad o przyszłości SEO z Barry Schwartzem – jednym z bardziej znanych osób w branży SEO.
  • Skoro mamy artykuł o fantazjach co będzie w przyszłym roku, warto też przeczytać artykuł podsumowujący ten rok w SEO.
  • Ukazała się nowa wersja SEO Froga, jednego z najlepszych narzędzi SEO do crawlowania serwisów. Więcej szczegółów tutaj.