AdBlock blokuje raport w Google Analytics

AdBlock blokuje raport w Google Analytics

Według ostatniego badania Adobe i PageFair popularność AdBlocka rośnie lawinowo w ostatnich latach. Głównym powodem korzystania z tego rozwiązania jest niechęć do coraz bardziej natarczywych reklam, które często uniemożliwiają normalne korzystanie z serwisów internetowych. Ten sam raport pokazuje dane, wg których w Polsce około 35% internautów korzysta z tego rozwiązania. Jednak poza blokowaniem reklam czasem są też inne efekty.

źródło : http://www.slideshare.net/pagefair/2015-ad-blocking-report-the-cost-of-adblocking

Kilka dni temu w panelu Google Analytics przestał działać mi jeden z głównych raportów. Screen poniżej.awaria Google Analytics

Zacząłem szukać przyczyny – dziwnie wyglądała taka „awaria” w tak znanym systemie analitycznym. Dziś w trakcie rozmowy Mariusz Kołacz napisał

Coś ostatnio pozmieniali, bo z wtyczkami blokującymi reklamy nie wszystkie raporty chcą się wczytywać.

I to jest strzał w dziesiątkę! Po wyłączeniu AdBlocka raport działa poprawnie. Bardzo ciekawy przypadek – myślę, że raczej nieplanowany ze strony Google Analytics.

Aktualizacja

Niektórzy użytkownicy nadal mają problem z wyświetlaniem tego raportu w GA – mimo braku AdBlocka – problem dotyczy jedynie przeglądarki Chrome. Google prawdopodobnie wie o problemie i powinien zostać naprawiony przy najbliższej aktualizacji przeglądarki od Google.

Komunikacja w SEO – analiza na podstawie ankiety

Komunikacja w SEO – analiza na podstawie ankiety

We wszystkich dziedzinach życia komunikujemy się z naszymi bliskimi, współpracownikami, klientami i pozostałymi ludźmi wokoło nas. Jest wiele form komunikacji np. werbalna, niewerbalna. W obecnych czasach komunikujemy się szybko, często i ogromną liczbą osób, często zupełnie nam nie znanych. Z natury jesteśmy zwierzętami stadnymi, czyli pozostającymi w relacji z tymi samymi członkami stada. Oznacza to, że przyzwyczajamy się do pewnych zachowań, mimik i zwyczajów naszych towarzyszy. W momencie gdy pojawia się obcy osobnik, nie wiem czy będzie reagował tak samo czy nie. Często przez różnice kulturowe niewłaściwie odczytujemy nasze znaki np. znak zwycięstwa, dwa palce uniesione do góry, w krajach ameryki południowej są obraźliwym gestem – czyli zupełnie inaczej interpretowane. (więcej…)

Jak zacząć sprzedaż w internecie

Jak zacząć sprzedaż w internecie

Jak zacząć sprzedaż w Internecie

Takie pytanie zadaje sobie codziennie wiele osób. Widać to po statystykach jakie publikują duże platformy e-commers – co roku zwiększa się liczba nowo otwartych sklepów internetowych. Dlatego przedsiębiorcze osobniki pytają – jak zacząć sprzedawać w Internecie?

Mają dobre chęci, chcą coś zrobić ale nie mają wiadomości nt. sprzedaży w Internecie. Drapią się po głowie i zadają sobie pytania :

  • Czy zacząć od allegro ?
  • Czy zacząć od sklepu ?
  • Co sprzedawać ?
  • Komu sprzedawać ?
  • Jaka marża jest odpowiednia 10 -20%, a może więcej  ?

Oto krótkie opracowanie, które mam nadzieję pomoże podjąć decyzję.

Czy wiesz co będziesz sprzedawać ?

No jasne, przecież wiem co będę sprzedawał (pomyślisz). Ale czy na pewno WIESZ co będziesz sprzedawał? Czy dobrze znasz ten produkt lub produkty? Bardzo często źródłem porażki w e-handlu jest nieznajomość branży/produktu, który się sprzedaje. Prosty przykład : bielizna damska. Jeżeli jesteś kobietą, na pewno masz pewne wiadomości, doświadczenia itd , ale jeżeli jesteś facetem (pewnie masz problem z rozpięciem stanika). Musisz poznać produkt, znać jego wady i zalety. Znać dostępne rozmiary, wiedzieć który producent jest popularny i jakie są o nim opinie użytkowniczek. To może być dla Ciebie śmieszny przykład, ale daje pewien obraz sytuacji oraz problemów z jakimi będziesz musiał się zmierzyć. Wyobraź sobie sytuację, że masz już e-sklep i dzwoni do ciebie klientka, która oczekuje od ciebie pomocy w doborze stanika lub stringów – jeżeli nie masz o tym pojęcia – zapewne poszuka innego sklepu. (więcej…)

Jak zrobić sobie czarny PR w trzech krokach

Trafiłem na wykopie na taki oto „kwiatek” :  Obsługa Klienta wg sklepu e-lady

Po zapoznaniu się z treścią w/w strony mam pewne refleksje, którymi chcę się z Tobą podzielić :
(nie rozpatruję, kto miał rację – Klientka czy pracownik sklepu – skupiam się na wnioskach z zaistniałej sytuacji)

Pierwszy błąd – zlekceważenie Klienta

Pracownik sklepu potraktował od razu Klientkę lekceważąco – pisząc cytuję ” … magicze słowo : „szukanie zaawansowane” …„. Zdarza się, że klienci nie potrafią obsługiwać naszego super hiper sklepu – nie tylko dlatego, że nie czują się pewnie w internecie ale dlatego, że możesz mieć „zakręcony” sklep, engine wyszukiwarki, layout itd itp. Często klienci dzwonią ponieważ łatwiej im zamówić coś przez telefon niż przebrnąć przez „dziwne i skomplikowane” formularze. Pamiętaj o tym, że na Twój sklep trafiają Klienci bardzo zaawansowani, zaawansowani jak również tacy dla których zakupy przez internet to nowość – dlaczego zrażać ich na samym początku ? (więcej…)

Jak zmniejszyć koszty domen

Domeny, domeny, tanie domeny

W biznesie internetowym podstawą są domeny. Domeny zarówno sklepowe jak i zapleczowe. Za każdą domenę płacimy przy zakupie oraz co roku przy odnowieniu (przedłużeniu) domeny. Różne firmy sprzedające domeny „łowią” klientów na promocje np. domena za 0 zł (tylko, że później za przedłużenie trzeba zapłacić 100zł + VAT). Bardzo często klienci zostają w takiej firmie i płacą co roku 100+VAT. A można zmniejszyć te koszty. Jak to zrobić ? (więcej…)

Nie przegap kolejnego wpisu!

Nie przegap kolejnego wpisu!

Dołącz do 1000 specjalistów i zapisz się na newsletter. Już nigdy nie przegapisz żadnego wartościowego wpisu!

You have Successfully Subscribed!