W dniu dzisiejszym na oficjalnym blogu Google ukazała się informacja o kontynuacji procesu rozpoczętego w kwietniu 2015 roku- czyli kolejny krok w kierunku mobilnego Internetu. Zgodnie z przyjętą przez Google filozofią, wyniki wyszukiwania na mobile mają być dostosowane do urządzenia, na którym je przeglądamy.

I tak, na smartfonach, w wyszukiwarce mają się pokazywać tylko przyjazne i zoptymalizowane pod mobile wersje stron. Oznacza to, że witryny które mają tylko wersje desktop (które na smartfonach są mało czytelne i najczęściej mało przyjazne dla użytkownika) nie będą pojawiały się w wynikach mobilnych. Do tej pory algorytm działał tak, że gdy serwis nie miał wersji mobilnej i nie było innych serwisów z podobnymi parametrami ale z dopasowanym wyglądem – pokazywał wyniki dla desktop. Już w maju tego roku ma się to zmienić.

Możesz przetestować czy twoja witryna jest mobile friendly tutaj oraz zapoznać się z wytycznymi dla Webmasterów witryn mobilnych. Google jednocześnie informuje, że strony z wartościową i relewantną treścią bez wersji mobile mogą pokazywać się w wynikach mobilnych.

Gorąco rekomenduję zając się swoim serwisem, jeżeli jeszcze nie jest gotowy na mobilegeddon 🙂

źródło : https://webmasters.googleblog.com/2016/03/continuing-to-make-web-more-mobile.html

ps.

jeżeli ktoś nadal twierdzi, że mobile nie jest mu potrzebne – ciekawostka – na screenie poniżej udział ruchu mobile dla największego serwisu ecomerce w Polsce czyli allegro.pl – dane z SimilarWeb

allegro mobile vs desktopjeszcze większy % udział mobile w całym ruchu ma – zalando.pl

zalando - mobile