SEO to taka dziedzina, która jest w dużym stopniu oparta na danych. Frazy kluczowe i kliki, pozycje i CTRy, wyświetlenia i potencjał fraz. Dla tych, którzy lubią grzebać w GSC i danych, Google przygotował niespodziankę, czyli bulk export danych do BigQuerry. Jak to wykorzystać? To już inna para kaloszy. Z ciekawostek, za pomocą ChatGPT można wygenerować prosty skrypt np. w pythonie, który będzie regularnie eksportował dane pomiędzy GSC i BQ. Echhh, w ciekawych czasach przyszło nam żyć 😉
Zapraszam do lektury!
PS. Jeżeli przegapiłeś ostatni odcinek newslettera – link do niego znajdziesz na końcu tego odcinka.
Najważniejsze SEO informacje (22 luty 2023)
- Google wkrótce udostępni możliwość eksportu danych z GSC (daily) do BigQuerry (bazodanowe rozwiązanie chmurowe). Dla wąskiej grupy potrafiącej ogarnąć taką zabawkę – to świetna wiadomość, dla tych którzy nie potrafią lub nie chcą – są inne, gotowe rozwiązania.
https://developers.google.com/… - Mamy już content generowany przez AI, strategie link buildingowe tworzone przez algorytmy, to co zostało nam – specjalistom? Oczywiście praca nad technicznym SEO i poszukiwanie stale nowych rozwiązań, które mogą wpłynąć na wydajność witryny. Zakres techniczny strategii pozycjonowania jest bardzo szeroki, na czym więc się skupić?
https://www.linkedin.com/feed/… - Robienie SEO ma większy sens tylko wtedy, kiedy wypracowane pozycje przekładają się na sprzedaż produktów bądź usług naszych klientów. Jak jednak osiągnąć wysoki wskaźnik CTR i na jakich działaniach się skupiać, by udało się zobaczyć efekty? Jack Ward podaje 8 gotowych rozwiązań, razem z przykładami, jak wdrożyć je w życie.
https://www.linkedin.com/feed/… - W dokumentacji Google znajdziecie zaktualizowane informacje, dotyczące prawidłowego budowania linków. Dlaczego jest to takie ważne? Często od tego zależy crawl budget oraz czas indeksowania nowych stron. Im lepiej wykonane linkowanie, tym lepsza ocenia witryny w oczach robotów Google.
https://developers.google.com/… - Google przestrzega przed wykorzystywaniem błędów 4xx do zmniejszenia częstotliwości crawlowania strony. Nie jest to zgodne z dokumentacją, w której podane są oficjalne sposoby przekazanie Googlebotowi informacji. Dlaczego wykorzystywanie kodów 4xx stanowi problem? Więcej w oficjalnym komunikacie Google.
https://developers.google.com/… - Prowadzisz na stronie klientów wiele działań, jednak nie przekładają się one na wzrost ruchu? Przyczyn takiego problemu może być wiele – SEO Power Suite na swoim blogu wśród nich wymienia między innymi błędne dobieranie słów kluczowych oraz problemy związane z zagadnieniami UX-owymi. Co poza tym? Przeczytajcie sami!
https://www.link-assistant.com… - Jeśli dopiero rozpoczynasz swoją przygodę z optymalizacją, to ten poradnik będzie dla Ciebie idealny. RankMath na swoim blogu przedstawił checklistę, w której znajduje się aż 50 wskazówek dotyczących SEO dla stron opartych na WordPressie. Wśród nich zarówno te, dotyczące zagadnień technicznych, jak i contentowych.
https://rankmath.com/blog/word… - Media społecznościowe stale się rozwijają, a co za tym idzie muszą na siebie dobrze zarabiać. Czy kogoś dziwi więc fakt, że coś, co miało być zawsze darmowe, nagle posiada dodatkowe płatne opcje? Ja szczerze mówiąc nie jestem zaskoczona tym faktem, jednak niekoniecznie w ten sposób wyobrażałam sobie płatnego Facebooka czy Instagrama. A Wy jak nastawiacie się na nadchodzące zmiany? Będziecie płacić za weryfikację swoich kont?
https://www.cnbc.com/2023/02/1… - Jeśli prowadzicie lokalny biznes albo zajmujecie się pozycjonowaniem lokalnym, koniecznie zapoznajcie się z 11 wskazówkami od Kuby. Znajdziecie wśród nich zarówno te, dotyczące optymalizacji GMF, jak i ogólnie działań, które mogą wpływać na poprawę pozycji w mapach.
https://www.linkedin.com/feed/… - Nowość w Google Moja Firma. Teraz każda osoba zarządzająca wizytówką powinna widzieć wskaźnik siły profilu, co jasno mówi o stopniu jego optymalizacji. Jest to na pewno ważna wskazówka dla tych, którzy nie byli pewni czy jeszcze mogą coś poprawić w swoich działaniach. Koniecznie sprawdźcie, co za rozwiązania zaleca Wam jeszcze wdrożyć Google.
https://www.seroundtable.com/g…
Najnowsze informacje o SEO i AI
- Temat wdrożenia chatów opartych na AI do wyszukiwarek nie schodzi z ust specjalistów z branży marketingu. Jedni uważają, że to koniec SEO, inni, że zmienią się po prostu mechanizmy pozycjonowania i trzeba będzie znacznie poszerzyć swoje horyzonty. A gdyby zamiast okiem specjalisty spojrzeć na to z perspektywy użytkownika? Istnieje szansa, że odpowiedzi zawsze będą odpowiadać intencji naszych zapytań, będą precyzyjne i spełnią nasze oczekiwania. Więcej o przyszłości wyszukiwarek w artykule poniżej.
https://martech.org/bard-and-c… - Najpierw pojawiła się płatna wersja ChatuGPT, a teraz? Przyszedł czas na ograniczenie działania czatu w wyszukiwarce Bing, który ma wynosić 5 pytań na jedną sesję. Dość ciekawe rozwiązanie biorąc pod uwagę fakt, że specjaliści SEO spodziewali się całkowitej reorganizacji wyników w wyszukiwarce. Czy to oznacza, że czaty AI wcale nie zagrożą naszej branży? Jakie jest Wasze zdanie w tym temacie?
https://www.reuters.com/techno…