10 wtyczek do Chrome, których używam najczęściej
W mojej codziennej pracy musze wykonywać dość dużo analiz i testów, dlatego zawsze staram się uprościć i/lub zautomatyzować cały proces. Dlatego od dłuższego czasu szukam i testuję masę różnego rodzaju wtyczek do Chrome. Część z nich opisałem i poleciłem w ramach...
Jak oznaczyć wszystkie nieprzeczytane emaile w Gmailu jako przeczytane?
Korzystam z Gmaila od kilkunastu lat i jedną z bardziej upierdliwych rzeczy jest brak możliwości oznaczenia wszystkich wiadomości jako przeczytane. Dla mnie, jako zwolennika Zero Inbox, to był cierń w stopie. Gdy w końcu znalazłem rozwiązanie - zapisuję je jako wpis...
Słownik SEO – lista tematów związanych z SEO, które warto znać
SEO (czyt. es-i-o) czyli Search Engine Optimization rozwija się codziennie, to już nie tylko pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google, ale coraz szersze pojęcie. Bardzo często specjaliści w rozmowach z Klientami używają bardzo technicznego języka, zwrotów, które są...
Jakie narzędzia usprawnią pracę z Google Analytics
W codziennej pracy wykorzystuję Google Analytics do wyciągania danych, tworzenia raportów oraz szybkich analiz. Zobacz jakie narzędzia Google Analytics mogę polecić i z jakich korzystam. Warto je przetestować i sprawdzić na ile usprawnią i przyśpieszą również Twoją...
Słowa kluczowe w treści – raport w Google Search Console
W dniu wczorajszym John Muller ogłosił na niemieckojęzycznym blogu Google dla Webmasterów, że wkrótce zostanie usunięty raport pn. Słowa kluczowe w treści z panelu Google Search Console. Poniżej tłumaczenie tekstu z j. niem. na ang.: Goodbye Content Kewords Monday 28...
15 najpopularniejszych mitów SEO
Przez wiele lat wokół SEO narosło wiele mitów, które pojawiają się co pewien czas w publikacjach w internecie. Wiele wyrosło z dziwnych teorii, nigdy nie popartych testami, niektóre zostały zbudowane na wypowiedziach nie do końca zgodnych z prawdą pracowników firmy...
Jak tagować linki w kampaniach dla Google Analytics?
Tagowanie linków w kampaniach reklamowych Po co tagować linki w kampaniach reklamowych? Tagowanie linków - to oznaczanie ich w taki sposób, aby przekazały informacje do Google Analytics o rezultatach danej kampanii. Na przykład, przygotowałeś newsletter, w którym były...
Google Tag Manager w Akademii Analytics po polsku
Dobra wiadomość dla fanów analityki online. Kilka miesięcy temu Google testowało materiały szkoleniowe dla Google Tag Manager - dziś właśnie poinformowało o udostępnieniu materiałów szkoleniowych w 14 jeżykach - m. in. w języku polskim. GTM w Akademii Analytics - aby...
Treści o charakterze inżynierii społecznej – nowe powiadomienie w Google Search Console
Kilka dni temu Google rozesłało do właścicieli stron internetowych (poprzez Google Search Console) nowe powiadomienie. Zobacz poniższy przykład: W pomocy dla GSC od Google możesz znaleźć taki opis problemu: Jeśli Google wykryje, że Twoja strona zawiera treści używane...