Dzisiaj zapraszamy na zwyczajową porcę smakowitych newsów z branży SEO i świata Google oraz fajny zestaw prezentacji z Brighton SEO.
Najważniejsze informacje SEO (10 maja 2023)
- 1 i 2 maja zaobserwowano spore ruchy w SERPach, specjaliści piszą na Twitterze i forach o kolejnym update’cie. Jak dotąd Google nic nie potwierdziło.
https://www.seroundtable.com/u… - Podobno wielu specjalistów, mimo wykorzystywania znaczników hreflang, nie do końca zna i korzysta z możliwości x-default. W związku z tym pojawiła się informacja od Google, że znacznik ten nie tylko ma nam pomóc w określeniu czołowego języka strony, kiedy nie ma wersji dla jakiegoś regionu. Ale także linki oznaczone parametrami mogą wspomóc nam proces indeksowania (zwłaszcza w przypadku dużych serwisów), czy również wpłynąć na zwiększenie konwersji. Pod podanym linkiem znajdziecie konkretne przykłady działania.
https://developers.google.com/… - Tworzenie wpisów SEO na bloga może wydawać się zadaniem wręcz banalnym, jednak nic bardziej mylnego. Bez odpowiedniej strategii, planu publikacji czy kontrolowania tematyki, możemy zaszkodzić stronie jeszcze bardziej, niż gdybyśmy nic nie publikowali. Aby uniknąć takich sytuacji, warto stworzyć sobie checklistę, bądź skorzystać z gotowych, stworzonych przez specjalistów takich jak Connor Gillivan. Dzięki temu znacznie prościej można uzyskać oczekiwane efekty.
https://www.linkedin.com/posts… - Czy nadchodzi nowość w przypadku pozycjonowania lokalnego? Na ten moment jeszcze nie wiadomo, ale kilku użytkowników zauważyło możliwość chatowania live jako opcję kontaktu w wizytówce. Być może na ten moment są to jedynie testy, czy taka forma komunikacji ma sens bytu. Uważam jednak, że to dobre rozwiązanie, zwłaszcza dla introwertyków, którzy boją się telefonów 😉
https://localsearchforum.com/t… - AI jest fajne – generuje obrazki i teksty na zaplecze, ale powoduje też realną utratę miejsc pracy. “Nie o take AI nic nie robiliśmy!”
https://www.bloomberg.com/news… - Case study od Matta Diggitiego – serwis z suplementami na rynku US, a więc dość ciekawy projekt.
https://diggitymarketing.com/s…
Brighton SEO
Od wiosennej edycji Brighton SEO zdążyło już minąć trochę czasu, jednak by tak dużej liczbie świetnych i merytorycznych prezentacji, nie mogłam się oprzeć, aby dorzucić jeszcze kilka z nich do dzisiejszego odcinka newslettera.
- Temat bardzo mi bliski w ostatnim czasie, czyli optymalizacja ładowania strony poprzez wdrażanie zmian sugerowanych przez środowiska testowe. Wszystko fajnie, otrzymujemy konkretne wskazówki, wprowadzamy na stronę, a po miesiącu testów na użytkownikach okazuje się… No właśnie! Że jest gorzej, niż było. Testy w środowisku laboratoryjnym nigdy nie są miarodajne i nie przekładają się na wyniki użytkowników. A ta prezentacja jest tego świetnym przykładem.
https://speakerdeck.com/aymenl… - Automatyzacja codziennej pracy specjalisty SEO pozwala zaoszczędzić wiele czasu, który można poświęcić na testy i realne działania. Korzystanie z arkuszy, pisanie własnych narzędzi w Pythonie, a może nieco inne rozwiązania oferowane przez AI? Z pozoru pracochłonne zadania z biegiem czasu odciążają nas i wykonują za nas wiele powtarzalnych procesów. Jak wykorzystać to w swojej pracy?
https://www.slideshare.net/sec… - Temat canonicali jest ostatnio dość popularny, głównie ze względu na zmiany, jakie w ubiegłym tygodniu zaszły w dokumentacji. Link do aktualizacji: https://developers.google.com/…
Jak więc powinniśmy wykorzystywać canonicale? Świetna i wartościowa prezentacja od Ahrefsa, z pokazaniem konkretnych przykładów i możliwości narzędzia.
https://www.slideshare.net/ahr… - Jedna z najważniejszych metryk ładowania strony, często pomijana przez specjalistów, czyli TTFB. To ona przyczynia się do błędu związanego z długą odpowiedzią serwera, jednak nie zawsze musi oznaczać, że to po jego stronie leży wina. Jak więc badać i optymalizować TTFB? W prezentacji znajdziecie wiele konkretów.
https://www.slideshare.net/Ash…