Od paru tygodni w świecie mediów, IT, SEO, marketingu itp. dominuje temat AI. Staramy się trzymać rękę na pulsie, ale również nie dopuścić do zdominowania naszego małego medium, tylko jednym tematem. Ale też nie uciekamy od tego.

W dzisiejszym odcinku m.in.:

  • Sitemapa i dlaczego warto ją mieć
  • SEO dla Shopify
  • DevTools – podstawy
  • co z Review Update?
  • JS SEO
  • Co w Bardzie piszczy?
  • Local SEO i chatgpt
  • Mozilla też “chce w AI”

W sekcji “Eksperci polecają” – w tym tygodniu Maciej Woźnicki dzieli się z Tobą polecanymi materiałami m.in:

  • Czy AI nadaje się do tworzenia treści?
  • Jak wykorzystać AI do pracy w SEO

A na samym końcu link do Google Sheets, z linkami do artykułów (z ostatnich odcinków) w formie tabeli, z autorem, tematyką itd. Dzięki temu łatwiej można odszukać interesujący materiał. Zestawienie to kosztuje nas dużo pracy, więc doceń ją i zaproś znajomych do tego subskrybowania newslettera.

Najważniejsze informacje SEO (29 marca 2023 roku)

  • Podczas przeprowadzania audytów często zwracam uwagę na to, że zaledwie niewielki odsetek stron posiada poprawnie zbudowaną sitemapę. Ani developerzy, ani osoby prowadzące biznes nie zdają sobie sprawy, jak taki pozornie prosty element może przyczynić się do poprawienia działań SEO. O tym, czym są sitemapy i jak powinniśmy je budować w poniższym artykule.
    https://searchengineland.com/h…
  • Krótko i na temat o tym, jak można zadbać o SEO, prowadząc biznes na platformie Shopify.
    https://www.linkedin.com/posts…
  • Andrew Holland przedstawił ciekawe case study dotyczące budowania treści na zasadzie lean content. Oszczędzanie zasobów i jednoczesne analizowanie rezultatów okazało się drogą do sukcesu. Firma Quit Genius osiągnęła świetne wyniki, poprawiając ruch oraz widoczność na swojej stronie. Jak dokładnie? Przeczytajcie sami.
    https://www.linkedin.com/pulse…
  • DevTools to jedno z podstawowych narzędzi technicznych specjalistów. Najnowsza aktualizacja dodała wyjaśnienie każdego z elementów CSS oraz odesłanie do dokumentacji, co może nieco ułatwić wykonywanie prac. Specjaliści nie zawsze znają każde możliwe elementy stylowania, wykorzystywane przez programistów, więc taki krok ze strony Alexeya Riodonova jest ukłonem w stronę laików.
    https://www.linkedin.com/posts…
  • Minął już pewien czas od zakończenia aktualizacji związanej z Product Review. Mordy Oberstein przedstawił w artykule dość obszernie swoje spostrzeżenia związane z efektami po wprowadzeniu zmian w algorytm. Jest ich całkiem sporo i powinno to skłonić specjalistów do analiz na swoich klientach, czy rzeczywiście pewne zależności przekładają się także na nasz rynek.
    https://www.searchenginejourna…
  • Era JavaScriptu w SEO nabiera rozpędu. Tym razem w Search Off the Record można posłuchać o tym, co użytkownicy lubią, a czego nie lubią w technologii JS. Dodatkowo pojawi się także kilka słów o TypeScripcie oraz WebAssembly, czyli dużo technicznej wiedzy dla specjalistów ceniących sobie technical SEO.
    https://search-off-the-record….
  • Search Engine Journal przygotował dla specjalistów świetny zbiór narzędzi do działań SEO. Wśród nich niezbędne programy do analizy konkurencji, researchu słów kluczowych, czy nawet tworzenia strategii linkbuildingowych. Przyznam szczerze, że o części z nich nawet nigdy nie słyszałam, ale takie zestawienie to właśnie dobra motywacja do poznania nowych możliwości i być może zaprzyjaźnienia się z nowymi narzędziami.
    https://www.searchenginejourna…

Eksperci polecają:

  • W sieci zaczynają pojawiać się powoli pierwsze testy, jak radzą sobie strony z contentem wygenerowanym w przez AI. W tym poście autorzy skupili się na przeglądzie 10 witryn (o różnej mocy i różnych sposobach użycia SI od ściany tekstu po optymalizację title), co do których wiadomo, że treści przygotowuje AI. Jak wypadło? Przeczytajcie sami!
    https://seo.ai/blog/ai-content…
  • Skoro sprawdziliśmy jak radzą sobie strony z przynajmniej częścią contentu generowaną przez AI zobaczmy, w jaki sposób można przygotować chwytliwe, a jednocześnie zoptymalizowane title o różnym zabarwieniu: grające na ciekawości, pytające albo igrające liczbami. Część pomysłów opisanych powyżej wydaje się wartych sprawdzenia.
    https://searchengineland.com/w…
  • Ostatnia pozycja to prawdziwy raj dla ludzi o wyjątkowo wysokim poziomie lenistwa (więc pewnie wszyscy się tutaj zbiegną jak łabędzie do jeziora). Znajdziecie tu mnóstwo promptów, z którymi można się pobawić zarówno u naszego ulubionego Barda, jak i przy użyciu ChatGPT. Są one tak wszechstronne, że działają nawet w języku, którym gaworzą bociany i pierogi – a mianowicie polskim! Czyż to nie cud technologiczny? Więc śmiało, kliknij ten link, ale upewnij się, że masz pod ręką kubek herbaty, bo przy tej ilości promptów, będziesz tu chwilę dłużej!
    Mój ulubiony to: Improve the following text using humor to make the content more enjoyable to read: [text] – przy jego użyciu mój oryginalny opis tego znaleziska zmienił się w to prześmieszne cudeńko powyżej. Enjoy!
    https://seochatter.com/chatgpt…

Maciej Woźnicki,  specjalista od technicznego SEO, zafascynowany możliwościami AI
profil na LinkedIn

Najnowsze informacje o SEO i AI

  • Bard od Google już w rękach pierwszych użytkowników. Swoimi spostrzeżeniami i porównaniem czatów AI postanowił podzielić się między innymi Brodie Clark. Jego ankieta pokazuje, że ten moment większa część użytkowników opowiada się za Bingiem, który ma przewagę w działaniu czatu. Potrzeba jednak więcej czasu na szersze poznanie możliwości Barda, być może za jakiś czas ponowiona ankieta dałaby zupełnie inny wynik.
    https://brodieclark.com/google…
  • Lokalne SEO z wykorzystaniem ChatuGPT? Jako specjaliści powinniśmy korzystać z wszystkich narzędzi, które mogą nam ułatwić codzienną pracę. Może tak więc odrobina contentu zoptymalizowanego pod oczekiwania użytkowników? Opisy firmy, produktów albo usług bardzo wzmacniają poziom optymalizacji, a przy pomocy AI możemy znacznie przyspieszyć cały proces.
    https://www.pinmeto.com/blog/c…
  • Mamy już Barda od Googla, ChatGPT w Bingu, to i przyszła pora na krok Mozilli w kierunku własnego AI w przeglądarce. Co ciekawe na stronie znajdujemy informacje, że Mozilla AI ma za zadanie przede wszystkim skupiać się na budowaniu systemów bezpieczeństwa, a to brzmi bardzo intrygująco.
    https://mozilla.ai/about/

Chcesz otrzymywać najnowsze odcinki na skrzynkę mailową? Zapisz się poniżej: