Dwa tygodnie temu uruchomiłem newsletter, który wysyłam raz w tygodniu we wtorek lub środę. Dlaczego? Bo w ramach mojej pracy codziennie czytam mnóstwo ważnych i mniej ważnych artykułów, opracowań i newsów. Zawsze starałem się wyławiać z morza informacji te najważniejsze i dzielić się z innymi, z moim zespołem, z Klientami. Pomyślałem, że warto stworzyć miejsce, do którego zaproszę Ciebie – takie miejsce, gdzie podzielę się z Tobą moimi przemyśleniami i znaleziskami.
Poniżej publikuję w całości pierwszy odcinek newslettera – na stronie odcinki będą pojawiały się po 2 tygodniach – jeżeli chcesz mieć najnowsze informacje – zapisz się do newslettera.
1. Najnowsze informacje i newsy dotyczące wyszukiwarki Google
Googlebot will soon speak HTTP/2
Google ogłosiło na swoim blogu, że niedługo bot Google będzie korzystał z protokołu HTTP/2. Co to oznacza dla Webmasterów? Największą zmianą będzie … zmiana UserAgent – gdzie pojawi się informacja o HTTP/2. Czy trzeba cokolwiek zmieniać na naszych serwerach? Nie, to tylko inny sposób połączenia bota z serwerem i nadal jest kompatybilny z HTTP/1.1.
Web deduplication (wideo YT)
Alan Scott, inżynier z Google, prezentuje, jak wyszukiwarka Google identyfikuje, grupuje i radzi sobie z duplikacją treści oraz jak to ma się do urli kanonicznych (canonical urls).
Wnioski Google z pierwszej konferencji online Virtual Webmaster Unconference
Google dzieli się wnioskami po pilotażowej konferencji online VWU. Warto zapoznać się z materiałem, ponieważ taka forma dobrze się sprawdza i zapewne będzie kontynuacja.
2. Najciekawsze artykuły o SEO z ostatniego tygodnia
Alternatywne narzędzia do testów danych strukturalnych
Patrick Hathaway, pokazuje inne narzędzia niż te od Google do testowania danych strukturalnych. Plusem jest to, że omawia plusy i minusy każdego narzędzia.
Zabezpieczenie budżetu na działania SEO
Chris Simmance, konsultant SEO, w przystępny sposób, z przykładami, pokazuje, w jaki sposób wycenić działania SEO i jak przedstawić niezbędne implementacje biznesowi, aby otrzymać budżet na techniczne usprawnienia serwisu. Biznes rzadko kiedy rozumie, dlaczego wdrożenie schema markup lub linków kanonicznych jest ważne i “ile nam to da”.
Czy “złe sąsiedztwo” negatywnie wpływa na rankowanie Twojego serwisu?
Oliver Sissons próbuje rozprawić się z tematem złego sąsiedztwa. Analizuje dane, aby sprawdzić, czy fakt, że na tym samym adresie IP znajdują się strony delikatnie mówiąc wątpliwej jakości – ma czy nie ma wpływu na wyniki Twojej, normalnej strony. Temat od dawna budzi wiele emocji w środowisku SEO, dlatego warto sprawdzić, co wyszło Olivierowi w trakcie badań.
Core Web Vitals – porównanie prędkości na bazie testów 18 mln serwisów
Ciekawa analiza 18,5 miliona stron w kontekście szybkości wczytywania. Takie wielkoskalowe badanie rynku w UK. Jest info o frameworkach, cms’ach i ecommerce’ach. Bardzo ciekawe dane – przypominam, że Google ogłosił niedawno, że w 2021 szybkość będzie jednym z czynników rankingowych.
Jak zabezpieczyć frazy związane z porównywaniem z konkurencją
Bardzo ciekawy temat – competitor SEO – czyli jak zabezpieczyć swoje interesy dla fraz typu alternatywa dla … [nazwa twojego produktu/usługi] oraz [twój produkt] vs [produkt konkurencji]. Nie trzeba wiele wysiłku, aby zabezpieczyć się przed wykorzystaniem ich przez Twoją konkurencję. A jak to zrobić? Przeczytasz o tym w artykule.
Dlaczego narzędzia kłamią o potencjale fraz
Robisz analizy słów kluczowych? Korzystasz z “potencjału”? Ten artykuł jest dla Ciebie – zobacz, dlaczego różne narzędzia pokazują różne dane, jak z nich efektywnie korzystać i jak nie zginąć w zalewie danych – zdecydowanie polecam lekturę 🙂
3. Oferty pracy dla SEO/SEM
Szukasz pracy? Zobacz poniższe oferty – może znajdziesz coś interesującego.
SEO Specialist – Cyrek Digital Sp z o.o.
SEO Specialist – HF Media Sp. z o.o.
Junior Technical SEO Specialist – Onely Sp z o.o.
SEO Executive – Bluerank
Senior SEM Specialist – Sembot Sp. z o.o.
Jesteś pracodawcą? Szukasz pracowników do SEO/SEM? Jeżeli chcesz umieścić swoją ofertę tutaj – odpisz na tego maila i podaj link do ogłoszenia o pracę.
4. Artykuły nie tylko o SEO
Czy emoji w tytule emaile wpływa na open rate?
Shelley Wals, w artykule na Search Engine Jurnal przekonuje, żeby do emoji w tytułach maili podchodzić ostrożnie, a na pewno je testować.
Prezentacja o samodzielnej optymalizacji kampanii Google Ads
Karol Dziedzic, na 175 slajdach, pokazuje jak w prosty sposób zoptymalizować własne kampanie Google Ads. Sa to porady do wdrożenia “od zaraz”.
Jak poradzić sobie z nieprzeczytanymi w Gmail
Od zawsze drażnił mnie sposób oznaczania nieprzeczytanych wiadomości w Gmail. Zobacz jak w 5 minut poradzić sobie z dziesiątkami, setkami lub tysiącami nieprzeczytanych maili.
5. Wydarzenia, imprezy, konferencje
semKRK#15
W najbliższy piątek tj 25.09.2020 odbędzie się 15 edycja krakowskiej imprezy semKRK. Tym razem w wersji online. Jest jeszcze możliwość zakupu biletów.
Brighton SEO 2020
Już niedługo, bo na początku października rusza kolejna edycja znanej konferencji Brighton SEO. Z powodu pandemii całość jest online, dodatkowo wystarczy się zarejestrować, aby za darmo posłuchać prezentacji.
Organizujesz ciekawy event? Chcesz się tutaj znaleźć? Odpisz na tego maila i podaj szczegóły.