Core update, czyli aktualizacja „rdzenia”, to proces, w wyniku którego Google wprowadza zmiany w swoim algorytmie wyszukiwania. Te zmiany mają na celu usprawnienie i ulepszenie wyników wyszukiwania, a także dostosowanie algorytmu do zmieniających się potrzeb i oczekiwań użytkowników. Aktualizacje rdzenia wpływają na sposób, w jaki strony są indeksowane, oceniane i rankowane w wynikach wyszukiwania.
Google regularnie wprowadza core updates, które mogą wpłynąć na pozycję stron w wynikach wyszukiwania. Niektóre z tych aktualizacji są szeroko omawiane i mają znaczący wpływ na wiele stron internetowych, podczas gdy inne są mniej istotne i wprowadzają drobne zmiany.
W przypadku większych core updates Google czasem informuje o ich wdrożeniu z wyprzedzeniem lub zaraz po ich wprowadzeniu. Dzięki temu właściciele stron oraz eksperci SEO mają czas na dostosowanie swojej strategii i optymalizację witryn, aby zmniejszyć ewentualny negatywny wpływ aktualizacji na ich pozycję w wynikach wyszukiwania.
Po wprowadzeniu core update witryny mogą doświadczyć zmian w ruchu organicznym oraz pozycji w wynikach wyszukiwania. Jeśli strona jest dotknięta aktualizacją, warto zanalizować zmiany i dostosować strategię SEO, aby poprawić jej widoczność w wyszukiwarce Google. To może obejmować poprawę jakości treści, optymalizację słów kluczowych, ulepszenie UX (User Experience, czyli doświadczenia użytkownika) i inne działania.
« wróć do Bazy wiedzy