Algorytmy Google – w kontekście Google i innych wyszukiwarek internetowych jest to zbiór dyrektyw, jakich używają wyszukiwarki do filtrowania i pokazywania wyników wyszukiwania swoim użytkownikom oraz ustalają, co ma większy a co mniejszy wpływ na ich wyniki np. ilości i jakość backlinków.
Algorytmy Google to złożony system używany do pobierania danych z indeksu wyszukiwania i natychmiastowego dostarczania najlepszych możliwych wyników zapytania. Wyszukiwarka korzysta z kombinacji algorytmów i wielu sygnałów rankingowych, aby wyświetlać strony internetowe uszeregowane według trafności na stronach wyników wyszukiwania (SERP).
Te systemy rankingowe składają się nie z jednego, ale z całej serii algorytmów. Aby dostarczyć najbardziej użytecznych informacji, algorytmy wyszukiwania biorą pod uwagę wiele czynników, w tym treść zapytania, trafność i użyteczność stron, znajomość źródeł oraz lokalizację i ustawienia. Waga przypisywana każdemu czynnikowi różni się w zależności od charakteru zapytania – na przykład aktualność treści odgrywa większą rolę w udzielaniu odpowiedzi na zapytania dotyczące bieżących tematów wiadomości niż w przypadku definicji słownikowych.
We wczesnych latach Google dokonał tylko kilku aktualizacji swoich algorytmów. Teraz Google co roku wprowadza tysiące zmian.
« wróć do Bazy wiedzy