Stowarzyszenie Sklepów Internetowych

Pamiętacie mój wpis o Shopcamp w Krakowie ? Jednym z prelegentów był Kuba Stróżyński. Mówił on o ciekawym pomyśle dotyczącym założenia specjalnego stowarzyszenia przeznaczonego dla małych i średnich sklepów internetowych – nazwa robocza Stowarzyszenie Sklepów Internetowych.

Po co to stowarzyszenie i co ma ono robić ?

 

(więcej…)

Jak zacząć sprzedaż w internecie

Jak zacząć sprzedaż w internecie

Jak zacząć sprzedaż w Internecie

Takie pytanie zadaje sobie codziennie wiele osób. Widać to po statystykach jakie publikują duże platformy e-commers – co roku zwiększa się liczba nowo otwartych sklepów internetowych. Dlatego przedsiębiorcze osobniki pytają – jak zacząć sprzedawać w Internecie?

Mają dobre chęci, chcą coś zrobić ale nie mają wiadomości nt. sprzedaży w Internecie. Drapią się po głowie i zadają sobie pytania :

  • Czy zacząć od allegro ?
  • Czy zacząć od sklepu ?
  • Co sprzedawać ?
  • Komu sprzedawać ?
  • Jaka marża jest odpowiednia 10 -20%, a może więcej  ?

Oto krótkie opracowanie, które mam nadzieję pomoże podjąć decyzję.

Czy wiesz co będziesz sprzedawać ?

No jasne, przecież wiem co będę sprzedawał (pomyślisz). Ale czy na pewno WIESZ co będziesz sprzedawał? Czy dobrze znasz ten produkt lub produkty? Bardzo często źródłem porażki w e-handlu jest nieznajomość branży/produktu, który się sprzedaje. Prosty przykład : bielizna damska. Jeżeli jesteś kobietą, na pewno masz pewne wiadomości, doświadczenia itd , ale jeżeli jesteś facetem (pewnie masz problem z rozpięciem stanika). Musisz poznać produkt, znać jego wady i zalety. Znać dostępne rozmiary, wiedzieć który producent jest popularny i jakie są o nim opinie użytkowniczek. To może być dla Ciebie śmieszny przykład, ale daje pewien obraz sytuacji oraz problemów z jakimi będziesz musiał się zmierzyć. Wyobraź sobie sytuację, że masz już e-sklep i dzwoni do ciebie klientka, która oczekuje od ciebie pomocy w doborze stanika lub stringów – jeżeli nie masz o tym pojęcia – zapewne poszuka innego sklepu. (więcej…)

Jak zmniejszyć koszty domen

Domeny, domeny, tanie domeny

W biznesie internetowym podstawą są domeny. Domeny zarówno sklepowe jak i zapleczowe. Za każdą domenę płacimy przy zakupie oraz co roku przy odnowieniu (przedłużeniu) domeny. Różne firmy sprzedające domeny „łowią” klientów na promocje np. domena za 0 zł (tylko, że później za przedłużenie trzeba zapłacić 100zł + VAT). Bardzo często klienci zostają w takiej firmie i płacą co roku 100+VAT. A można zmniejszyć te koszty. Jak to zrobić ? (więcej…)

6 popularnych mitów o e-commerce

6 popularnych mitów o e-commerce

Najpopularniejsze mity w e-commerce

Można się natknąć na nie na branżowych forach, FB, GL, blogach eksperckich  i innych miejscach. Powtarzają je najczęściej teoretycy ale czasem nawet zdarza się to poważnym praktykom ;). Bardzo często nieświadomie powtarzają je osoby które dopiero planują otwarcie sklepu internetowego. Ale do rzeczy :

1. Prowadząc e-sklep jestem „wolny”

Nic bardziej mylnego, prowadząc większość sklepów internetowych (sklepy z fizycznymi produktami a nie wirtualnymi) masz biuro (czyli jesteś przywiązany do lokalizacji), jesteś przywiązany do dostawcy towaru (hurtownia, fabryka), masz duży magazyn. Ktoś powie no tak ale przecież dziś można wszystko robić zdalnie. Tak dużo można ale wyobraź sobie sytuację gdy prowadzisz duży e-sklep i zatrudniasz chociaż 2 osoby – czy możesz w każdej chwili przenieść się do innej lokalizacji ? do innego miasta ? Okazuje się, że nie jest to takie łatwe, aczkolwiek jest to możliwe – dużo zależy od branży i towaru którym handlujemy.  Sumując – prowadząc e-sklep w którym wysyłasz towar, masz biuro – jesteś prawie tak samo „uwiązany” jak przy tradycyjnym sklepie. (więcej…)

Nie przegap kolejnego wpisu!

Nie przegap kolejnego wpisu!

Dołącz do 1000 specjalistów i zapisz się na newsletter. Już nigdy nie przegapisz żadnego wartościowego wpisu!

You have Successfully Subscribed!