Jak IAI traktuje swoich klientów

Kilka dni temu wybuchła nowa „afera” – pewna znana firma (notowana na NewConnect) która obsługuje ponad 1300 sklepów w Polsce zrobiła „kuku” swoim klientom 😉 .

Ale o co dokładnie chodzi ?

27.05.2011 IAI poinformowała o wprowadzeniu nowej usługi
mTransfer PRO, co ma pozwolić na szybkie księgowanie wpłat z kont mBanku. Okazało się, że sprzedawcy (czyli klienci IAI) nie są zbyt zadowoleni z nowej opcji. Dlaczego ? IAI postanowiła włączyć we wszystkich swoich sklepach tą opcję bez możliwości wyłączenia jej przez usługobiorcę. (więcej…)

Jak zrobić sobie czarny PR w trzech krokach

Trafiłem na wykopie na taki oto „kwiatek” :  Obsługa Klienta wg sklepu e-lady

Po zapoznaniu się z treścią w/w strony mam pewne refleksje, którymi chcę się z Tobą podzielić :
(nie rozpatruję, kto miał rację – Klientka czy pracownik sklepu – skupiam się na wnioskach z zaistniałej sytuacji)

Pierwszy błąd – zlekceważenie Klienta

Pracownik sklepu potraktował od razu Klientkę lekceważąco – pisząc cytuję ” … magicze słowo : „szukanie zaawansowane” …„. Zdarza się, że klienci nie potrafią obsługiwać naszego super hiper sklepu – nie tylko dlatego, że nie czują się pewnie w internecie ale dlatego, że możesz mieć „zakręcony” sklep, engine wyszukiwarki, layout itd itp. Często klienci dzwonią ponieważ łatwiej im zamówić coś przez telefon niż przebrnąć przez „dziwne i skomplikowane” formularze. Pamiętaj o tym, że na Twój sklep trafiają Klienci bardzo zaawansowani, zaawansowani jak również tacy dla których zakupy przez internet to nowość – dlaczego zrażać ich na samym początku ? (więcej…)

6 popularnych mitów o e-commerce

6 popularnych mitów o e-commerce

Najpopularniejsze mity w e-commerce

Można się natknąć na nie na branżowych forach, FB, GL, blogach eksperckich  i innych miejscach. Powtarzają je najczęściej teoretycy ale czasem nawet zdarza się to poważnym praktykom ;). Bardzo często nieświadomie powtarzają je osoby które dopiero planują otwarcie sklepu internetowego. Ale do rzeczy :

1. Prowadząc e-sklep jestem „wolny”

Nic bardziej mylnego, prowadząc większość sklepów internetowych (sklepy z fizycznymi produktami a nie wirtualnymi) masz biuro (czyli jesteś przywiązany do lokalizacji), jesteś przywiązany do dostawcy towaru (hurtownia, fabryka), masz duży magazyn. Ktoś powie no tak ale przecież dziś można wszystko robić zdalnie. Tak dużo można ale wyobraź sobie sytuację gdy prowadzisz duży e-sklep i zatrudniasz chociaż 2 osoby – czy możesz w każdej chwili przenieść się do innej lokalizacji ? do innego miasta ? Okazuje się, że nie jest to takie łatwe, aczkolwiek jest to możliwe – dużo zależy od branży i towaru którym handlujemy.  Sumując – prowadząc e-sklep w którym wysyłasz towar, masz biuro – jesteś prawie tak samo „uwiązany” jak przy tradycyjnym sklepie. (więcej…)

Klient jest najważniejszy – przeczytaj dlaczego

Klient jest najważniejszy – przeczytaj dlaczego

Dlaczego Klient jest najważniejszy ?

Każdy kto prowadzi sklep internetowy (ale też każdy inny biznes) powinien to zrozumieć jak najszybciej. Dlaczego ? A dlatego, że bez Klienta nie ma biznesu, nie ma sprzedaży, nie ma kasy. Często spotykam się na portalach społecznościowych z różnymi postami pt. UWAGA – firma XXX mnie oszukała itd itp. , w których klienci opisują swoje przejścia z różnymi firmami. W 80% przypadków firma której dotyczy post (a raczej osoba odpowiedzialna za kontakt z klientami/ PR) odpowiada w na zarzuty, próbuje jakoś wyjaśnić sytuację publicznie. Pozostałe 20% załatwia sprawę polubownie często na korzyść klienta – nawet ze swoją „mała stratą” – ale czy na pewno to jest strata dla firmy ? (więcej…)

Nie przegap kolejnego wpisu!

Nie przegap kolejnego wpisu!

Dołącz do 1000 specjalistów i zapisz się na newsletter. Już nigdy nie przegapisz żadnego wartościowego wpisu!

You have Successfully Subscribed!