Zaznacz stronę
Jak oznaczyć wszystkie nieprzeczytane emaile w Gmailu jako przeczytane?

Jak oznaczyć wszystkie nieprzeczytane emaile w Gmailu jako przeczytane?

Korzystam z Gmaila od kilkunastu lat i jedną z bardziej upierdliwych rzeczy jest brak możliwości oznaczenia wszystkich wiadomości jako przeczytane. Dla mnie, jako zwolennika Zero Inbox, to był cierń w stopie. Gdy w końcu znalazłem rozwiązanie – zapisuję je jako wpis na blogu, aby nie musiał go w przyszłości ponownie szukać oraz być może pomogę komuś w podobnym „problemie”. (więcej…)

Słowa kluczowe w treści – raport w Google Search Console

Nowy Googlebot na mobile już w kwietniu

15 marca Google z poinformowało, że wkrótce dokona zmiany user-agent dla Googlebota na smartphony.

Stary kod wygląda tak :

Mozilla/5.0 (iPhone; CPU iPhone OS 8_3 like Mac OS X) AppleWebKit/600.1.4 (KHTML, like Gecko) Version/8.0 Mobile/12F70 Safari/600.1.4 (compatible; Googlebot/2.1; +http://www.google.com/bot.html)

nowy, od 18 kwietnia ma wyglądać tak :

Mozilla/5.0 (Linux; Android 6.0.1; Nexus 5X Build/MMB29P) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/41.0.2272.96 Mobile Safari/537.36 (compatible; Googlebot/2.1; +http://www.google.com/bot.html)

Bot będzie przedstawiał się jako Nexus 5X (poprzednio iPhone) z Chrome jako przeglądarką.

Zmiana jest ważna zwłaszcza dla serwisów z wersją „m” czyli specjalną wersją dla userów mobilnych. Należy sprawdzić czy mechanizmy przekierowujące prawidłowo rozpoznają nową wersję Googlebota. Nowego bota można już testować w Google Search Console, Pobierz jako Google.

gsc-nowy-googlebotOczywiście Google twierdzi, że zmiana nie będzie miała wpływu na 99% serwisów – uważam, że lepiej jednak sprawdzić samodzielnie niż polegać na marketingowych zapewnieniach. Ciekawe, że zmiana została opublikowana tuż przed informacją o mobilegeddonie.

Jak zaplanować działania w social media ?

Jak zaplanować działania w social media ?

Pod koniec 2012 roku dyskutowałem w grupie kilkunastu osób na temat obecności sklepów online w mediach społecznościowych i ich opłacalności dla właściciela sklepu. Z jednej strony osoby zajmujące się na co dzień SM przekonywały o zaletach, a z drugiej strony właściciele sklepów pytali o ROI (zwrot z inwestycji). Rozmowa była dość burzliwa jednak udało się wypracować pewien kompromis. Doszliśmy do wniosku, że nie każdy produkt odniesie sukces w SM oraz wbrew temu co twierdziły osoby związane zawodowo z SM – da się mierzyć ROI. (więcej…)