Zaznacz stronę

Pamiętacie mój wpis o Shopcamp w Krakowie ? Jednym z prelegentów był Kuba Stróżyński. Mówił on o ciekawym pomyśle dotyczącym założenia specjalnego stowarzyszenia przeznaczonego dla małych i średnich sklepów internetowych – nazwa robocza Stowarzyszenie Sklepów Internetowych.

Po co to stowarzyszenie i co ma ono robić ?

 

E-commerce w Polsce to w większości małe i średnie sklepy, które w pojedynkę nie mają praktycznie żadnej siły przebicia. Działając wspólnie mogą przyciągnąć nowe osoby do kupowania w internecie (patrz: Dzień Darmowej Dostawy). Bez wspólnej pracy u podstaw każdego sklepu i aktywnej współpracy pomiędzy sprzedawcami to nierealne. SSI ma rozwiązywać realne problemy sprzedawców. Chodzi tutaj zarówno o kwestie związane z prawem, jak i promowanie zakupów w sieci. Brakuje w Polsce kodeksu dobrych praktyk dla sklepów internetowych, brakuje znajomości przepisów – stowarzyszenie miałoby w tych sprawach pomagać.

Jaki jest plan działania na pierwszy rok działalności SSI ?

W tym wpisie Krzysztofa Bartnika możecie o tym przeczytać. Chłopaki zrobili pewne wstępne założenia np. składka 1000zł rocznie – moim zdaniem jeszcze na to za wcześnie. Należy najpierw ustalić dokładnie czym ma być stowarzyszenie , co ma dokładnie robić i jakie konkretnie korzyści przyniesie swoim członkom.

Na razie trwa gorąca dyskusja na temat SSI – zapraszam do przyłączenia się (jeżeli prowadzisz mały/średni sklep) i wyrażenia swojego zdania.

 

Jakub Sawa

Jakub Sawa

Manager, Growth Hacker, specjalista SEO/SEM

Przygodę z internetem zacząłem w 1997 roku, od zakupu modemu. Przez 10 lat pracowałem w marketingu affilacyjnym online, głównie na rynku USA. Od 2008 roku byłem mocno związany z polskim rynkiem e-commerce. Jestem pasjonatem nowych technologii, z których korzystam na co dzień. Jestem właścicielem kilkunastu serwisów internetowych, praktykiem, aktywnie działającym w społeczności e-commerce i SEO. Tworzę i realizuję strategie wzrostu dla największych wydawców online w Polsce (Onet-RASP, Agora), zajmuje się konsultingiem i doradztwem w zakresie analityki, e-commerce oraz SEO/SEM.

Uniwesalny regulamin sklepu internetowego
Relacja z Shopcamp
0 0 vote
Article Rating
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x