Sprzedaż koszulek w dropshippingu – inspiracja

Kilka dni temu trafiłem na wpis Marcina Majznera z Cupsell.pl, dotyczący sprzedaży koszulek z nadrukami (wykonywanych właśnie w Cupsell.pl) na allegro przez jednego z ich klientów. Nie byłoby w tym nic dziwnego gdyby nie sposób w jaki ten klient działa (nazwijmy go umownie Jaś Kowal). W wielkim skrócie : Jaś Kowalski wystawia na allegro koszulki, a raczej wzory do nadruku na koszulki. Kupujący na allegro, wybiera jeden ze wzorów. W tym momencie Jaś Kowalski będący partnerem serwisu Cupsell.pl zamawia odpowiednią koszulkę (rozmiar i kolor) wraz z wybranym przez allegrowicza wzorem, opłaca produkcję koszulki i wysyłkę i podaje adres dostawy nie swój ale allegrowicza. Prosto zaimplementowany system dropshippingu 😀

Optymalizacja kosztów – brak magazynu

Jaś Kowalski nie musi kupować kilkudziesięciu rodzajów koszulek, sprzętu do nadruków, farby, papieru i wreszcie nie musi wykonywać tych nadruków. Brak magazynu i problemów z tym związanych. Genialne w swojej prostocie. Marcin przypadkowo trafił na taką aukcję na allegro i napisał o tym tutaj. Zaintrygowany takim systemem chce wprowadzić taką możliwość dla pozostałych swoich klientów. Jest to logiczne posunięcie ponieważ pozwoli mu na zwiększenie wolumenu sprzedaży swoich usług. Chce przeprowadzić odpowiednie testy i przeszkolić swoich klientów jak to robić efektywnie.

cupsell-załóż sklep

Dlatego z ciekawości czy takie rozwiązanie jest możliwe – pokusiłem się o suchą analizę możliwości sprzedaży w takim systemie koszulek na allegro.

Analiza sprzedaży koszulek z nadrukiem na allegro

Istotna informacja – najtańsza koszulka w Cupsell kosztuje 25zł.

W pierwszym kroku przeglądnąłem odpowiednią kategorię na allegro – http://moda.allegro.pl/odziez-i-bielizna-meska-t-shirty-87913. Okazuje się, że w tej kategorii wystawionych jest na chwilę obecną ponad 114 tysięcy aukcji – czyli jest spora konkurencja. W pierwszej kolejności zobaczmy co się sprzedaje – poniżej pierwsza strona z kategorii posortowana wg „popularności” czyli ilości transakcji.

zrzut ekranu z kategorii Odzież i moda w serwisie allegro.pl

Z tego widać, że najwięcej sprzedaży odnotowuje aukcja z „czystymi” koszulkami (co nie jest dla nas konkurencją). Analizujemy kolejne aukcje – większość popularnych aukcji oscyluje wokół cen 19 a 25zł. Czyli mamy już podstawowe dane. Analizujmy dalej – ile aukcji na tej pierwszej stronie oferuje koszulki z nadrukami. Na 50 aukcji około 20 oferuje koszulki z wybieranymi nadrukami – czyli nasza konkurencja już tu jest 😉

W kolejnym kroku należy przeanalizować jakiego typu nadruki są oferowane ? Czy są to proste teksty czy są to jakieś oryginalne obrazki ? Jeżeli tylko teksty to praktycznie każda osoba która potrafi posługiwać się jakimś prostym programem graficznym jest w stanie sobie poradzić z tym. Jeżeli są to jakieś fajne i oryginalne grafiki – potrzebne są umiejętności i zdolności graficzne oraz bardziej profesjonalne oprogramowanie.

Jednak taka analiza jest dość pobieżna – dlatego skorzystałem z narzędzia, które ułatwia obróbkę danych z allegro. Dzięki uprzejmości Konrada mam pakiet premium w serwisie Manubia.

Analiza sprzedaży w Manubia

W pierwszej kolejności ustawiamy odpowiednią kategorię, i zakres dat – na przykładzie ostatnie 30 dni.

raport z manubia - analiza t-shirty

Z wykresów łatwo odczytujemy podstawowe dane : wartość sprzedaży w zadanym okresie to ponad 1,77mln zł, 60,7tys sprzedanych sztuk i średnia cena 29,18zł.

Sprawdzam kolejne wykresy – sprzedaż w zależności od dnia tygodnia.

raport z manubia cz2

Kolejny wykres pokazuje w jakich godzinach jest największa sprzedaż – oznacza to, że wtedy jest duża sprzedaż ale również duża konkurencja 🙂

raport manubia cz2

Kolejny wykres pokazuje rozkład sprzedaży w stosunku do ceny – dość istotna informacja. Ze względu na przejrzystość wykresu ograniczyłem w ustawieniach cenę między 0 a 70zł i skok ceny na 1zł. Widać piki przy cenie 29zł, 34zł, 39zł – daje to pewne informacje w jakich cenach sprzedaje się najwięcej koszulek.

raport manubia cz4 histogram cen

Kolejne dane to Koszty dostawy – ponieważ jest możliwość wygenerowania kilkunastu różnych raportów w zależności od sposobu przesyłki – nie będę zamieszkał skrina z każdego z nich – możecie sami przetestować działanie Manubia. Napiszę tylko, że średnia cena za przesyłkę kurierską to 15zł przy przedpłacie.

Kolejna zakładka to Aukcje czyli możesz podejrzeć jakie aukcje zanotowały największą sprzedaż w zadanym wcześniej okresie (ostatnie 30 dni).

raport manubia aukcje

Ostatnia tabelka to zestawienie tzw. promocji na allegro – czyli wyróżnienia na stronie kategorii, pogrubienia itd itp

Analiza sprzedaży – podsumowanie

Pokazałem wam jak można w prosty sposób przeanalizować sprzedaż w danej kategorii i na podstawie tych danych wyciągnąć pewne wnioski, które być może pomogą wam na przygotowanie strategii sprzedaży w kanale dystrybucji jakim jest allegro.

cupsell-załóż sklep

Jestem ciekawy do jakich wniosków doszliście analizując powyższe wykresy i dane ? Czy opłaca się sprzedawać koszulki Cupsella na allegro ?

Sprzedaż koszulek na allegro w systemie dropshipping
4.2 (84%) 5 votes
Jak zaplanować działania w social media ?
WellCommerce - Testy nowego systemu ecommerce