W dniu wczorajszym odbyła się kolejna (podobno 8 😉 ) odsłona imprezy dla ekomersiaków pn. ShopCamp. Uczestniczyłem w niej po raz pierwszy i postanowiłem napisać krótką relację z tej imprezy. Miejscem spotkania był Jazz Club Drukarnia na krakowskim Podgórzu. Sala w której odbywało się spotkanie była na poziomie -1 czyli w piwnicach. Stwierdzam, że jest to najzimniejsze miejsce w Krakowie :). Byłem tam drugi raz (pierwszy na MoonCampie) i dokładnie tak samo zmarzłem. Ale do rzeczy. Na spotkaniu pojawiło się około 100 osób – sala była dość szczelnie wypełniona uczestnikami.

ShopCamp – 3,2,1 start!

Rozpoczęcie planowane było na 12:00 ale opóźniło się o kilkanaście minut z powodu problemów technicznych. Wstępną przemowę wygłosił Adam Zygadlewicz (jako przedstawicieł organizatora). Na pierwszy ogień poszły 4 prelekcje m.in. firmy Empathy (z wdrożenia nowoczesnego systemu multistore w Kontri), Krzysztof Marzec z Devagroup (podczas jego prelekcji panowała absolutna cisza – większość osób pilnie notowała – nie ma co się dziwić mowa była o pewnych trickach odnoścnie optymalizacji SEO), Michał Kortez mówił o nowym sklepie odzieżowym answear.com oraz Łukasz Plutecki z prelekcją nt. zachowań stadnych Apaczów i jak je wykorzystać dla zwiększenia konwersji na sklepie.

Stowarzyszenie Sklepów Internetowych

Duże emocje wywołała prezentacja Jakuba Stróżyńskiego na temat planów stworzenia Stowarzyszenia Sklepów Internetowych. Wywiązała się ciekawa dyskusja na scenie – co prawda krew się nie polała ale momentami było gorąco. Moim zdaniem całość dyskusji dobrze podsumował Łukasz Plutecki – na polskiej „scenie” e-commerce jest miejśce dla Grupy Roboczej z IAB jak i dla Stowarzyszenia.

Po tych czterech treściwych wystąpieniach przyszła kolej na skonsumowanie smakowitej (i ciepłej) pizzy – podziękowania dla organizatora (sponsora). Po krótkiej przerwie i z pełnym żołądkami przystąpiliśmy do wysłuchania krótkich (5 minutowych) prezentacji.

Radosne przemyślenia

Na koniec moje spostrzeżenia/ uwagi jako świeżaka 😉

Brakowało mi 10-15 min po każdej głównej prezentacji na zadawanie pytań. Adam Zygadlewicz  stwierdził, że pytania można zadawać w kuluarach – wolałbym jednak formułę pytań i odpowiedzi lub dyskusji otwartej (małą przeszkodą była długość sali nieproporcjonalna do długości kabla do mikrofonu 😉 ).

Część prelegentów powinna popracować nad swoimi prezentacjami – podczas niektórych nie wiadomo było o czym w ogóle mówi prelegent.

Bardzo ciekawie wygląda pomysł Stowarzyszenia przedstawiony przez Kubę Stróżyńskiego – trzymam kciuki – oby się udało.

Na koniec wnioski – takie imprezy są potrzebne w Polsce – rozmowy na żywo nie zastąpi live stream na FB. Przy różnych napojach (piwko, kawa, soczek) można podyskutować i wymienić swoje poglądy z ludźmi, którzy mają podobne problemy jak my. Jeżeli tylko kolejne imprezy będą w moim zasięgu na pewno wybiorę się ponownie.

 

Jakub Sawa

Jakub Sawa

Specjalista SEO

Od 2008 roku ściśle związany z polskim rynkiem e-commerce, od ponad 15 lat aktywny Internauta, pasjonat nowych technologii, z których korzysta na co dzień. Właściciel kilkunastu serwisów internetowych, praktyk, aktywnie działający w społeczności e-commerce i SEO. Tworzy i realizuje strategię SEO dla największego wydawcy online w Polsce (Onet-RASP), zajmuje się konsultingiem i doradztwem w zakresie e-commerce, pozycjonowania i SEO/SEM.

Relacja z Shopcamp
5 (100%) 1 vote[s]
Stowarzyszenie Sklepów Internetowych
Jak zrobić sobie czarny PR w trzech krokach