Ubiegły rok był wyjątkowy pod wieloma względami. Wszyscy w jakiś sposób zostaliśmy doświadczeni przez 2020 rok. Niektórzy pozytywie, większość negatywnie. Również w obszarze, w którym pracuję od ponad 20 lat, działo się sporo.

Podsumowanie wszystkich wydarzeń z perspektywy SEO w 2020 – warto przeczytać i przypomnieć sobie (lub dowiedzieć się) co ważnego wydarzyło się w 2020 roku:

  • Core updates – w styczniu 2020 pierwszy, następny w maju 2020 i finalnie w grudniu 2020 – według danych miał największy wpływ na ranking
  • BERT został wdrożony w 100% dla anglojęzycznych zapytań
  • w maju 2020 Google zapowiedział Page Experience update – wdrożenie ma być w maju 2021
  • w marcu Google wprowadził nowe oznaczenia linków rel=”sponsored” i rel=”ugc”
  • Google mocno zaktualizował swoje dokumentacje m.in. dotyczącą Google News czy wytyczne dla “Google raters”
  • spora zmiana była również w wynikach wyszukiwania – zwłaszcza dla featured snippets – jeżeli Twoja strona jest na pozycji ZERO nie będzie pokazana ponownie w wynikach organicznych
  • bardzo duża zmiana dotyczyła również tematów covidowych – Google wprowadziło dedykowaną stronę z wynikami – mocno zwracającą uwagę na wiarygodność informacji
  • w wizytówkach Google Maps wdrożono dodatkowe informacje nt. Covid
  • działania Apple wskazują, że chce wejść mocniej w rynek wyszukiwarek i być może dołączy do Google i Binga
  • Google Search Console otrzymało wiele nowych usprawnień i nowych raportów – widać, że wykonano sporą pracę nad tym narzędziem
  • w raporcie PageSpeedInsights wprowadzono nowe wskaźniki z Core Web Vitals, co pozwala już dziś sprawdzić wyniki swojej strony – przed ww. majowym update
  • dużą zmianą również było wdrożenie Google Analytics 4 – zupełnie nowe podejście do zbierania danych
  • w styczniu 2020 Google otworzył również swoje widżety produktowe PLA na wyniki organiczne – wystarczy prawidłowe wdrożenie schemy do pokazania się w tym miejścu