Zaznacz stronę

Pod koniec 2012 roku dyskutowałem w grupie kilkunastu osób na temat obecności sklepów online w mediach społecznościowych i ich opłacalności dla właściciela sklepu. Z jednej strony osoby zajmujące się na co dzień SM przekonywały o zaletach, a z drugiej strony właściciele sklepów pytali o ROI (zwrot z inwestycji). Rozmowa była dość burzliwa jednak udało się wypracować pewien kompromis. Doszliśmy do wniosku, że nie każdy produkt odniesie sukces w SM oraz wbrew temu co twierdziły osoby związane zawodowo z SM – da się mierzyć ROI.

W trakcie dyskusji poruszono temat planowania działań w Social Media i mierzenia celów. Okazało się, że bardzo często osoby narzekające na brak pozytywnych rezultatów nie miały żadnego planu, żadnej strategii obecności swojej marki w SM.

Przygotowałem prosty dokument, prosty szablon za pomocą którego można szybko i skutecznie zaplanować swoje działania, a konkretnie zaplanować czas, miejsce i treść komunikatów w różnych kanałach. Dzięki tak prostemu narzędziu osoba planująca może przygotować schemat z góry na tydzień, dwa lub cały miesiąc i przekazać „klikaczowi” czyli pracownikowi odpowiedzialnemu za umieszczanie informacji w tych kanałach.

Social Media Planner

Rys.1 – Tak wygląda zakładka dla Facebook’a

W pierwszej kolumnie mamy Dzień tygodnia – dzięki temu możemy zaplanować, że w piątek o 12:00 zamieścimy nieśmiertelny obrazek z tekstem „już piąteczek” ;). W drugiej i trzeciej – planujemy dzień i godzinę publikacji – można dowolnie modyfikować wg własnego uznania. Kolumna Treść służy do przygotowania tekstu wiadomości którą umieścimy w poście/wpisie. W kolejnej kolumnie umieszczamy link do artykuły na naszym blogu, produktu na sklepie lub innej dowolnej treści. Można dodać kolejną kolumnę np. z uzupełnieniem o ref code dla Google Analytics. Możliwości jest wiele.

W chwili obecnej w dokumencie znajdują się trzy kanały – Facebook, Google+ i Twitter (w arkuszu są dodatkowe pola zliczające ilość znaków treści oraz treści z linkiem) oraz arkusz Biblioteka treści – gdzie możecie zamieszczać informacje o publikowanych treściach czy to na sklepie czy waszej stronie.

Dokument można pobrać tutaj – w formie spakowanego archiwum zip – w środku znajdują się 2 wersje ODS i XLS.

Pliki można dowolnie modyfikować i kopiować – zachęcam do podzielenia się swoimi modyfikacjami. Czekam na wasze komentarze 🙂

Jakub Sawa

Jakub Sawa

Manager, Growth Hacker, specjalista SEO/SEM

Przygodę z internetem zacząłem w 1997 roku, od zakupu modemu. Przez 10 lat pracowałem w marketingu affilacyjnym online, głównie na rynku USA. Od 2008 roku byłem mocno związany z polskim rynkiem e-commerce. Jestem pasjonatem nowych technologii, z których korzystam na co dzień. Jestem właścicielem kilkunastu serwisów internetowych, praktykiem, aktywnie działającym w społeczności e-commerce i SEO. Tworzę i realizuję strategie wzrostu dla największych wydawców online w Polsce (Onet-RASP, Agora), zajmuje się konsultingiem i doradztwem w zakresie analityki, e-commerce oraz SEO/SEM.

Jak tworzyć opisy produktów w sklepie internetowym?
Sprzedaż koszulek na allegro w systemie dropshipping
6
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x