Kilka dni temu wybuchła nowa „afera” – pewna znana firma (notowana na NewConnect) która obsługuje ponad 1300 sklepów w Polsce zrobiła „kuku” swoim klientom 😉 .

Ale o co dokładnie chodzi ?

27.05.2011 IAI poinformowała o wprowadzeniu nowej usługi
mTransfer PRO, co ma pozwolić na szybkie księgowanie wpłat z kont mBanku. Okazało się, że sprzedawcy (czyli klienci IAI) nie są zbyt zadowoleni z nowej opcji. Dlaczego ? IAI postanowiła włączyć we wszystkich swoich sklepach tą opcję bez możliwości wyłączenia jej przez usługobiorcę. Nie wszystkim klientom to się spodobało. Od każdej transakcji sprzedawca musi zapłacić ~2.0% opłaty za wykorzystanie usługi oraz (co najbardziej ciekawe) pieniądze od klienta trafiają na konto IAI a dopiero w następnej kolejności na konto sprzedawcy.

Dlaczego sprzedawcy nie są zadowoleni ?

Wystarczy poczytać stronę firmową IAI na facebook. Dla mnie niepokojący jest ton w jakim udzielane są odpowiedzi pracowników IAI na pytania czy zastrzeżenia ich klientów.
Ponieważ sam nie posiadam sklepu na platformie IAI – nie wypowiadam się na temat samego rozwiązania – jako potencjalny klient firmy IAI stawiam sobie pytanie – do czego może posunąć się firma, która dostarcza oprogramowanie do sprzedaży i hosting ? Czy taka firma ma mi dyktować sposób w jakim mam prowadzić własny biznes ? I DON’T THINK SO ! (wcale tak nie uważam 😉 )

A Wy co o tym myślicie ?

Więcej do poczytania o całej sprawie :
ekomercyjnie.pl

Jakub Sawa

Jakub Sawa

Specjalista SEO

Od 2008 roku ściśle związany z polskim rynkiem e-commerce, od ponad 15 lat aktywny Internauta, pasjonat nowych technologii, z których korzysta na co dzień. Właściciel kilkunastu serwisów internetowych, praktyk, aktywnie działający w społeczności e-commerce i SEO. Tworzy i realizuje strategię SEO dla największego wydawcy online w Polsce (Onet-RASP), zajmuje się konsultingiem i doradztwem w zakresie e-commerce, pozycjonowania i SEO/SEM.

Oceń ten wpis
Co sprzedawać w sklepie internetowym
Relacja z Targów e-Handlu w Poznaniu