Według ostatniego badania Adobe i PageFair popularność AdBlocka rośnie lawinowo w ostatnich latach. Głównym powodem korzystania z tego rozwiązania jest niechęć do coraz bardziej natarczywych reklam, które często uniemożliwiają normalne korzystanie z serwisów internetowych. Ten sam raport pokazuje dane, wg których w Polsce około 35% internautów korzysta z tego rozwiązania. Jednak poza blokowaniem reklam czasem są też inne efekty.

źródło : http://www.slideshare.net/pagefair/2015-ad-blocking-report-the-cost-of-adblocking

Kilka dni temu w panelu Google Analytics przestał działać mi jeden z głównych raportów. Screen poniżej.awaria Google Analytics

Zacząłem szukać przyczyny – dziwnie wyglądała taka „awaria” w tak znanym systemie analitycznym. Dziś w trakcie rozmowy Mariusz Kołacz napisał

Coś ostatnio pozmieniali, bo z wtyczkami blokującymi reklamy nie wszystkie raporty chcą się wczytywać.

I to jest strzał w dziesiątkę! Po wyłączeniu AdBlocka raport działa poprawnie. Bardzo ciekawy przypadek – myślę, że raczej nieplanowany ze strony Google Analytics.

Aktualizacja

Niektórzy użytkownicy nadal mają problem z wyświetlaniem tego raportu w GA – mimo braku AdBlocka – problem dotyczy jedynie przeglądarki Chrome. Google prawdopodobnie wie o problemie i powinien zostać naprawiony przy najbliższej aktualizacji przeglądarki od Google.

Google zapowiada kolejny update w maju - mobilegeddon c.d.
Komunikacja w SEO - analiza na podstawie ankiety